W 2017 roku w Polsce zarejestrowano 28 023 nowe samochody osobowe Renault. Klienci chętnie korzystają z oferowanych przez auta tej marki rozwiązań technologicznych, ważny jest dla nich także nowoczesny design czy wyposażenie.
Często decydują się na dwukolorowe nadwozie czy panoramiczny szklany dach. Jakie jeszcze mają preferencje?
Zobacz także:
Od 120 lat Renault nieustannie dąży do spełniania oczekiwań klientów. Klienci Renault w Polsce chętnie decydują się na przydatne rozwiązania technologiczne w aucie. Dla wielu osób bardzo ważne jest pozostawanie online – przykładowo połowa nabywców Megane i Kadjara wybiera system R-Link, czyli wbudowany w deskę rozdzielczą tablet z nawigacją, radiem DAB i usługami online.
Klienci cenią sobie również wygodny dostęp do samochodu, dlatego 70 proc. właścicieli Renault Captur decyduje się na kartę Hands Free, która umożliwia otworzenie auta bez używania kluczyka, a 30 proc. nabywców modelu Talisman wybiera możliwość otwierania bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem.
Inne popularne rozwiązania to m.in. ułatwiający parkowanie system Easy Parking Assist (decyduje się na niego 45 proc. osób nabywających Kadjara) czy technologia 4CONTROL, która zapewnia przyjemność prowadzenia i świetne trzymanie się drogi (wybrało ją 41 proc. nabywców Talismana).
Mój własny design i bogate wyposażenie
Ciepły, zmysłowy design to cecha wspólna dla wszystkich samochodów francuskiej marki. Jednocześnie klienci chętnie dopasowują auta do swoich preferencji. Aż 80 proc. nabywców Scenica i Captura wybiera nadwozie dwukolorowe. Jednym z najpopularniejszych kolorów lakieru jest natomiast czerwony flamme, na który decyduje się 37 proc. nowych właścicieli Kadjara i blisko co trzeci nabywca Clio.
Dla klientów marki ważny jest nie tylko wygląd samochodu, lecz także bogate wyposażenie. Dlatego połowa kupujących Clio wybiera wersję Limited, wyposażoną w kamerę cofania, klimatyzację, nawigację i 16-calowe felgi.
Dla nabywców Espace znaczenie ma także możliwość przewozu większej liczby osób – na wersję z siedmioma miejscami decyduje się aż 75 proc. klientów. W przypadku tego modelu, a także Koleosa bardzo popularny okazuje się przeszklony dach. Takie udogodnienie wybiera odpowiednio połowa i 71 proc. nabywców.
Auta dopasowane do potrzeb
Wielu klientów, które kupują Megane, potrzebuje praktycznego auta: wersję Grandtour, czyli przestronne kombi, wybrało 43 proc. osób. Popularna jest jednak również wersja Megane GrandCoupé (sedan), na którą zdecydowało się 20 proc. nabywców, a także wersje usportowione: GT i GT Line (20 proc. sprzedaży).
Najpopularniejsze spośród modeli marki – Clio w wersji Grandtour wybrał natomiast co czwarty klient. Sprzedano również wiele egzemplarzy wersji pięciodrzwiowej – duży wpływ na korzystne statystyki miał kontrakt z firmą Traficar, oferującą usługę wypożyczenia auta na minuty.