TECHNOLOGIA PIRELLI PNCS OGRANICZA HAŁAS WE WNĘTRZU AUTA

pirelli-audi1

Popyt na opony Pirelli wyposażone w technologię PNCS w przeciągu ostatniego roku wzrósł dwukrotnie. Odzwierciedla to wzrost o sto procent liczby homologacji takiego ogumienia.

Pod koniec 2017 r. w sprzedaży było 78, a obecnie już ponad 150 produktów. Wynalazek jest dostępny na rynku od 2013 roku i coraz częściej wybierany przez najbardziej znanych na świecie producentów samochodów z segmentów premium i prestiżowego (tzw. „supersamochody”).


Zobacz także:

TECHNIKA

OPONY


 

A to w celu zapewnienia większego komfortu podróży zarówno kierowcom, jak i pasażerom.

PNCS to skrót od Pirelli Noise Cancelling System (System Eliminowania Hałasu marki Pirelli). Technologia ma na celu zmniejszenie odczuwalnego niepożądanego dźwięku w kabinie auta, który jest wynikiem drgań powietrza znajdującego się wewnątrz pracującej opony. Dzięki temu rozwiązaniu firmy Pirelli, hałas ten może zostać zniwelowany nawet o 25 proc.

pirelli-audi2

Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalistycznego materiału absorbującego dźwięk, który jest umieszczany wewnątrz opony i pochłania drgania powietrza. Bez tego dodatku, wibracje powietrza są przenoszone przez obręcz i zawieszenie do wnętrza pojazdu i generują jednostajny szum. Wykonana ze specjalnej pianki „gąbka” składa się z otwartych komórek, które maksymalizują powierzchnię roboczą materiału oraz intensyfikują tłumienie wibracji zarazem redukując hałas.

Opony wyposażone w technologię PNCS można rozpoznać po specjalnym symbolu na ścianie bocznej, który jest umieszczany obok oznaczeń. Przedstawia on głośnik i przekreślone fale dźwiękowe. Przy wymianie opon, właściciele pojazdów wyposażonych w opony z technologią PNCS, powinni zawsze wybierać ogumienie homologowane pod daną markę producenta samochodu. Oczywiście, równie ważne jest właściwe dbanie o stan opon, gdzie regularna kontrola ciśnienia i utrzymywanie go na poziomie zgodnym z zaleceniami producenta, również przekłada się na ograniczenie hałasu.

– Oprócz opracowywania nowych modeli opon, Pirelli codziennie pracuje również nad technologiami poprawiającymi komfort i bezpieczeństwo każdego kierowcy: Run Flat oraz Seal Inside minimalizuje ryzyko związane z przebiciami, jednocześnie PNCS poprawia komfort podróży. Te cechy są bardzo poszukiwane przez producentów samochodów premium i prestiżowych, pomagając w zapewnieniu najwyższych standardów jakości. Wkład Pirelli potwierdzają cyfry, blisko 3100 homologacji, z czego ponad 770 z nowymi technologiami, a ponad 720 to opony oznakowane, dedykowane konkretnym producentom bądź modelom samochodów. Obecność technologii, takich jak PNCS w produktach Pirelli, jest potwierdzeniem dla kierowców, że dokonali właściwego wyboru opon, które zostały opracowane specjalnie do ich samochodów. To jedyny sposób, w jaki kierowcy mogą wydobyć z samochodów wszystko, co najlepsze, a następnie korzystać w pełni z cech konstrukcyjnych zgodnych z założeniami inżynierów odpowiedzialnych za oryginalny projekt – podkreśla Maurizio Boiocchi, wiceprezes Pirelli ds. technologii i innowacji.