Targi Techno Classica, które odbyły się w marcu w Essen to jedna z najważniejszych imprez dotyczących aut zabytkowych i youngtimerów – tegoroczną edycję odwiedziło około 200 tysięcy gości z całego świata.
Na zwiedzających ekspozycję Porsche Classic czekało stoisko zbudowane według nowej koncepcji – z szeregiem atrakcji i gamą wyjątkowych modeli.
Zobacz także:
Na powierzchni ponad 1500 metrów kwadratowych marka świętowała dwie zbiegające się rocznice: 70 lat sportowego samochodu Porsche oraz 30 lat „911” Typ 964. Tradycyjnie, ekspozycja koncentrowała się na ofercie oryginalnych części, nowych usługach i renowacji pojazdów.
Na przykładzie odnowionego egzemplarza 959 oraz karoserii 356 odwiedzający mogli sami przekonać się o jakości fabrycznej restauracji Porsche Classic. Obok swoje pojazdy na sprzedaż oraz informacje na temat oferowanych usług prezentowało 13 partnerów Porsche Classic z siedmiu krajów Europy.
Rozwój samochodów sportowych z Porsche Museum
Aby ukazać jeden z najważniejszych etapów rozwoju w historii modelu 911, Porsche Museum wykorzystuje układ napędowy generacji 964. Debiutująca 30 lat temu „911” Carrera 4 została gruntownie przebudowana – otrzymała 85 proc. nowych części i po raz pierwszy napęd na wszystkie koła. Jej nowo opracowany, 3,6-litrowy silnik był w 1988 r. najmocniejszą wolnossącą jednostką w historii seryjnych odmian 911 i jako pierwszy motor samochodu osobowego na świecie miał regulowany, metalowy katalizator.
Nowe było także zawieszenie z wahaczami z lekkich stopów oraz sprężynami śrubowymi zamiast drążków skrętnych. W pełni osłonięte podwozie i automatycznie wysuwany tylny spoiler zapewniały najnowszej „911” rekordowe współczynniki aerodynamiczne. 70-letnią historię sportowego samochodu, która rozpoczęła się w 1948 r. od modelu 356/1, reprezentowały też trzy inne eksponaty z kolekcji Porsche Museum.
Porsche Classic Parts Explorer
Oferta Porsche Classic obejmuje ponad 52 tysięcy części, dostępnych niemal od ręki dla entuzjastów klasycznych aut z całego świata. Aby ułatwić ich wyszukiwanie, w internecie uruchomiono Porsche Classic Parts Explorer – eksplorator części Porsche Classic. Usługa świętowała swoją premierę właśnie podczas Techno Classica.
Do odszukania oryginalnych części i akcesoriów do wybranego klasycznego modelu wystarczy kilka kliknięć. Na targach Techno Classica eksponowanych było około 200 części z gamy Porsche Classic.
Porsche Classic Vehicle Tracking System
W Essen oddział Porsche Classic prezentowało również nowy system śledzenia pojazdów – Porsche Classic Vehicle Tracking System (VTS), który oferuje kompleksowe zabezpieczenie pojazdu przed kradzieżą za pomocą aplikacji. Kluczowym elementem systemu VTS jest autonomiczny zestaw czujników umieszczonych w ukrytych punktach pojazdu.
System komunikuje się z ogólnoeuropejską siecią ochrony, umożliwiając kompleksowy monitoring samochodu online za pośrednictwem smartfona. Odpowiednie wersje nowego systemu można zamówić dla wszystkich klasycznych samochodów Porsche, od 356 do modelu Carrera GT. Są one dostępne u wszystkich partnerów Porsche Classic oraz w Centrach Porsche w całej Europie.
Porsche Exclusive Manufaktur
Ekspozycję Porsche Classic uzupełniała specjalnie zmodyfikowana „911” Carrera 4 GTS przygotowana przez Porsche Exclusive Manufaktur. Wystawowy egzemplarz demonstruje szeroką gamę opcji indywidualizacji, zarówno wizualnej, jak i technicznej – ich zakres obejmuje karoserię, wnętrze, oświetlenie, koła, a także silnik oraz pozostałe elementy układu napędowego. Porad na temat opcji personalizacji dla wybranych modeli będą udzielać obecni na stoisku pracownicy obsługi klienta Porsche Exclusive Manufaktur.
Jako oddział producenta samochodów sportowych z Zuffenhausen, Porsche Classic odpowiada za zaopatrzenie dla wszystkich egzemplarzy, które zasadniczo zostały wyprodukowane 10 lat temu lub wcześniej. Jego usługi obejmują wszystkie aspekty eksploatacji, od fachowej literatury przez dostawy oryginalnych części i ich reprodukcję aż po kompleksową renowację.