Ekspozycja Audi Tradition na tegorocznej wystawie Techno Classica w Essen koncentruje się na kabrioletach i roadsterach.
Największa na świecie wystawa zabytkowych samochodów będzie doskonałą scenerią dla pokazania ośmiu jeżdżących skarbów z historii marki. Hasło przewodnie ekspozycji czterech pierścieni to „Niebo błękitne nade mną”.
Zobacz także:
Oprócz kabrioletów, na wystawie obejrzeć będzie można również trzy wyścigowe motocykle NSU i towarzyszącego im serwisowego busa VW – NSU Renndienst.
U podstaw wyboru tematu przewodniego tegorocznej ekspozycji Audi legł ważny jubileusz. Dokładnie przed 80 laty powstała sportowa linia roadsterów Auto Union. Po połączeniu w roku 1932 marek Audi, DKW, Horch i Wanderer w firmę Auto Union AG, sportowy charakter został jej nadrzędną wartością. Krótko potem, w roku 1935, każda z marek zaprezentowała dwuosobowe auto ze składanym dachem. Trzy z nich będą atrakcją stoiska Audi.
Pierwszy, to eleganckie Audi Front 225 Roadster z charakterystyczną, długą maską. Wysoka już na początku cena auta, 7950 marek niemieckich, sprawiła, że planowana krótka seria produkcyjna tego samochodu nawet nie wystartowała. Poprzestano na dwóch prototypach. Samochód wystawowy to ich wierna kopia, zbudowana na podwoziu Audi Front Chassis.
Kolejny model to DKW F 5 Roadster, spełniający marzenia wielu klientów o posiadaniu małego, sportowego, dwuosobowego auta. Samochód przemawiał głównie do młodych, ambitnych kierowców. Wyprodukowano 407 egzemplarzy tego pojazdu. Pokazywany model DKW pochodzi z roku 1937.
W 1936, Auto Union wprowadziło na rynek jeszcze jednego roadstera, marki Wanderer. Opóźnienie wzięło się stąd, że prace projektowe nad sześciocylindrowym silnikiem trwały wówczas dłużej niż myślano. W Essen pokazany będzie egzemplarz z roku 1937. Ponadczasowo elegancka stylistyka modelu Wanderer W 25 K cały czas zachwyca.
Kolejny eksponat: Auto Union 1000 Sp Roadster, przenosi zwiedzających w świat motoryzacji lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Kształt auta inspirowany był amerykańskim wzornictwem samochodów z lat pięćdziesiątych. Oznaczenie „Sp” oznaczało „specjalny”, ale z powodu futurystycznego wyglądu pojazdu wkrótce nazwano go „Sputnik”.
Obok niego stoi NSU Wankel Spider – pierwsze na świecie auto seryjnie wyposażone w silnik z wirującym tłokiem, debiutujące na targach IAA w roku 1963. W latach 1967 i 1968, Siegfried Spieß za kierownicą NSU Wankel Spider, był mistrzem Niemiec wszystkich klas w wyścigach górskich.
Na Techno Classica 2015, Audi Tradition zaprezentuje też inny unikat: Audi 100 LS Cabriolet. Czteroosobowy kabriolet został pokazany przez firmę karoseryjną Wilhelm Karmann GmbH na targach IAA 1969. Techniczną bazę modelu stanowił dwudrzwiowy sedan Audi 100. Nowinką owych czasów był fakt, że całkowicie składany dach można było uruchamiać elektrohydraulicznie.
W roku 1989, projekt kolejnego kabrioletu Audi wzbudził niemałą sensację. Produkowane od roku 1991 do 2000 Audi Cabriolet, zjechało z taśm produkcyjnych w ilości 71 510 egzemplarzy. Model pokazywany teraz w Essen, przykuwał wzrok na targach IAA w roku 1999 z powodu ekstrawaganckiej kombinacji kolorów: wulkanicznie czarnego lakieru z efektem perłowym i czerwonej skóry wnętrza.
Również w roku 1999, do dealerów dotarły pierwsze egzemplarze Audi TT Roadster. Przez siedem lat produkcji, między rokiem 1999 a 2005, Audi zbudowało 90 733 sztuk modelu pierwszej generacji w wersji z otwieranym dachem. Na wystawie w Essen można zobaczyć model TT Roadster z roku 1999.
Na Techno Classica obejrzeć będzie można również trzy utytułowane, wyścigowe motocykle NSU: NSU 500 SSR, NSU Rennfox oraz NSU Sportmax.
W roku 1930, Anglik Tom Bullus jadąc NSU 500 SSR, zdobył motocyklowe Grand Prix Niemiec. „Bullus”, jak w związku z tym znawcy nazywali model, dostępne było również jako maszyna wyścigowa lub w wersji drogowej.
W latach 1950 i 1951 zbudowano około 250 egzemplarzy NSU Rennfox. Dwadzieścia, spośród trzydziestu pierwszych wyprodukowanych motocykli, przekazanych zostało jako darowizna dla ADAC, by wspierać utalentowanych, młodych kierowców wyścigowych.
Na prezentowanym NSU Sportmax, rok produkcji 1955, jeździł legendarny, niemiecki motocyklista sportowy H. P. Müller. Jako pierwszy na świecie kierowca, za którym nie stał żaden producent, właśnie na takim motocyklu zdobył tytuł mistrza świata w klasie 250 ccm. Od roku 1956 do 1963, Sportmax aż osiem razy wygrywało tytuł Mistrza Niemiec.
Historycznym, sportowym motocyklom towarzyszyć będzie wierna kopia wyprodukowanego przez Volkswagena, serwisowego busa – NSU Renndienst.
Audi Tradition pokaże wszystkie swoje cenne eksponaty na stoisku o wielkości 700 metrów kwadratowych. Podczas Techno Classica, kolekcjonerzy miniatur będą także mogli nabyć model roku Audi Tradition: Audi 90 quattro IMSA GTO w kolorze pomarańczowym, w skali 1:43. Miniaturka została wyprodukowana w limitowanej liczbie 333 sztuk. Poza oficjalną ekspozycją, członkowie ACI (Audi Club International) pokażą kilka innych samochodów wpisujących się w historię koncernu z Ingolstadt.
Organizatorzy wystawy oczekują, że imprezę odwiedzi ponad 190 000 miłośników zabytkowych samochodów.