TE AUTA SĄ NAJTAŃSZE W UTRZYMANIU (RANKING 20 MAREK)

Dacia jest najtańszą w utrzymaniu marką. Zarówno jej ubezpieczenie, jak i serwis są dużo mniej kosztowne od innych popularnych aut.

Na drugim biegunie znalazło się BMW. Jeśli jednak analizować sam serwis auta, to Mercedesy są droższe pod tym względem o złotówkę.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Eksperci z portali rankomat.pl oraz dobrymechanik.pl sprawdzili koszty ubezpieczenia i serwisu dla 20 najpopularniejszych marek w Polsce. Z ich analizy wynika, że pomiędzy najdroższym w utrzymaniu BMW, a najtańszą Dacia jest ponad 700 zł różnicy. A gdyby policzyć zużycie paliwa w ciągu roku, ta wartość na pewno by wzrosła.

Cena OC a marka

Zdecydowanie najdroższą marką w ubezpieczeniu jest BMW. Właściciele tych pojazdów za polisę OC płacą średnio 908 zł. Różnica między nim, a drugą na liście Alfą Romeo wynosi 113 zł. Dla porównania za trzeciego w tabeli Mercedesa trzeba zapłacić 779 zł, czyli 16 zł więcej od Alfy.

Na drugim końcu tabeli znajduje się Dacia, Suzuki i Skoda. Obowiązkowe ubezpieczenie dla tych aut kosztuje kolejno 554 zł, 573 zł i 621 zł.

– Trzeba jednak pamiętać, że na wysokość składki OC wpływa wiele czynników, związanych zarówno z kierowcą, np. jego wiekiem, jak i ubezpieczanym pojazdem. Wpływ na jej wartość może mieć pojemność silnika, wiek pojazdu czy też duży aktualny przebieg – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży rankomat.pl.

Ile kosztuje serwis?

Do oszacowania ceny serwisu dobrymechanik.pl wziął średni koszt przeglądu okresowego i wymiany klocków hamulcowych na jednej osi. W skład przeglądu wchodzą następujące usługi:
• wymiana filtra oleju z olejem;
• wymiana filtrów powietrza i paliwa;
• sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków;
• kontrola stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy;
• sprawdzenie układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego;
• kontrola akumulatora z ewentualnym czyszczeniem;
• sprawdzenie poziomu oraz stopnia zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego;
• kontrola elementów układu hamulcowego;
• sprawdzenie ciśnienia w oponach z jego uzupełnieniem;
• sprawdzenie ustawienia świateł i ich regulację.

Najwięcej za przegląd i wymianę klocków płacą właściciele Mercedesa – średnio 1217 zł. To o 1 zł więcej od posiadaczy BMW. Trzecią najdroższą pod tym względem marką jest Volvo, którego serwis kosztuje 1123 zł. Na drugim biegunie znalazły się Dacia, Suzuki i Seat, z kosztem serwisu kolejno 853 zł, 896 zł i 932 zł.

– Płacimy więcej za naprawę marek premium, ponieważ wykorzystywane są w nich droższe części zamienne. Warsztaty niezależne obsługują samochody na podobnych stawkach godzinowych bez względu na markę. Dzięki temu można zaoszczędzić znaczne kwoty w porównaniu do autoryzowanych serwisów, szczególnie w przypadku aut klasy premium – komentuje Filip Goździewicz, Członek Zarządu Dobry Mechanik.

Analiza powstała w ramach raportu RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Raport jest podsumowaniem trendów kształtujących średnie składki obowiązkowych polis w minionym roku. Opiera się na największej bazie kalkulacji cen OC w Polsce.