Hyundai zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska podczas 2. Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej „EkoFlota 2017: innowacje, ekologia, mobilność”, które odbędą się 6 i 7 października w Warszawie.
Marka zaprezentuje unikatowy model IONIQ, będący pierwszym na świecie samochodem, który może być wyposażony w jeden z trzech różnych napędów do wyboru: elektryczny, hybrydowy typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego) lub klasyczny hybrydowy.
Zobacz także:
Goście targowi będą mogli także skorzystać z możliwości odbycia jazd testowych modelem IONIQ w wersji hybrydowej oraz elektrycznej.
Samochód jest częścią globalnej strategii rozwoju Hyundaia, w ramach której marka chce zaoferować swoim Klientom do 2020 roku aż 15 ekologicznych aut – w tym pięć modeli hybrydowych, pięć hybrydowych z możliwością dodatkowego doładowania, cztery auta elektryczne oraz pojazd zasilany wodorem. Oznacza to, że aż 60 proc. oferowanych przez Hyundai modeli będzie dostępnych także w wersji ekologicznej.
Od chwili wprowadzenia modelu IONIQ w drugiej połowie 2016 roku, zdobył on w całej Europie 13 nagród, w tym kilka tytułów ‘Samochód Roku’, a także najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie designu Red Dot oraz 5 gwiazdek w testach Euro NCAP za doskonały pakiet bezpieczeństwa. Jest oszczędny, zapewnia jednocześnie radość z jazdy, dzięki dynamice oraz nowoczesnej stylistyce.
Elegancja nadwozia wiąże się z efektywnością aerodynamiczną, co pozwoliło na osiągnięcie jednego z najlepszych w klasie współczynnika Cx o wartości zaledwie 0,24. O ekologię zadbano również w elementach wykończenia wnętrza wykorzystując do ich produkcji naturalne surowce: trzcinę cukrową (podsufitka i dywaniki), sproszkowane drewno, pył wulkaniczny (panele drzwi) i olej sojowy (farby).
Zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa, dostępnych w wyposażaniu standardowym obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu czy inteligentny tempomat. Auto może być także wyposażone w system monitorowania martwego pola oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym.
Lekkie a jednocześnie sztywne nadwozie wykonano w 53 proc. ze stali o zwiększonej wytrzymałości, co przekłada się nie tylko na lepsze prowadzenie ale także na bezpieczeństwo, dzięki zwiększonej absorpcji energii w przypadku ewentualnej kolizji.
IONIQ Hybrid został wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM oraz silnik elektryczny o mocy 32 kW (43,5 KM) zasilany zaawansowanymi, polimerowymi akumulatorami litowo- jonowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc maksymalną 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy 265 Nm. Nowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) działa wyjątkowo szybko i płynnie, zapewniając dynamiczną i oszczędną jazdę.
Model IONIQ Electric napędza elektryczny silnik synchroniczny prądu przemiennego o maksymalnej mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 295 Nm. Auto może przejechać nawet 280 km, a czas pełnego doładowania wynosi od 30 minut do 12 godzin, w zależności od źródła zasilania.
IONIQ Plug-in łączy w sobie najlepsze cechy dwóch napędów. Został wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI o maksymalnej mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 61 KM zasilany polimerowymi akumulatorami litowo- jonowymi, zapewniający zasięg do 63 km. Emisja CO2 wynosi 26 g/km a zużycie paliwa 1.1 l/ 100 km (w cyklu mieszanym).
Uzupełnieniem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów jest konkurencyjna gwarancja na akumulatory, która wynosi 8 lat lub 200 000 kilometrów.