W dniach 6 i 7 grudnia Renault bierze udział w targach Autonomic Méditerranée w Marsylii. Dla Renault Tech to okazja do zaprezentowania szerokiej publiczności dwóch innowacyjnych produktów: Renault Grand Kangoo TPMR (inaczej Ergo ramp) oraz Dacii Dokker TPMR.
Już 25 lat Renault Tech (oddział Renault Sport Technologies) projektuje, wytwarza i wprowadza na rynek samochody przeznaczone do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (fr. TPMR).
Nowa wersja została stworzona na podstawie Grand Kangoo, przedłużonego kombivanu wprowadzonego na rynek we wrześniu. Przeznaczony głównie do użytku profesjonalnego, np. w charakterze taksówek, samochodów kursujących wahadłowo na lotnisko czy środków transportu zbiorowego, samochód ten umożliwia przewożenie do sześciu osób: pięciu pasażerów na siedzeniach i kanapach oraz jednego pasażera na wózku inwalidzkim.
Grand Kangoo TPMR, zwany Ergo ramp, zostanie wprowadzony na rynek we Francji w chwili otwarcia targów Autonomic, a następnie sprzedawany będzie w innych krajach europejskich. Samochód oferowany jest w jednej wersji, lecz możliwy jest wybór między licznymi opcjami w celu jak najlepszego dostosowania samochodu do potrzeb użytkownika.
Ta nowa zmiana jest szczególnie innowacyjna. Złożono wniosek patentowy na projekt rampy podjazdowej stosowanej w samochodzie. Jej obsługa jest bardzo łatwa, a jej rozłożenie nie wymaga wiele wysiłku. Złożona rampa pozwala także na zachowanie płaskiej podłogi, jak również całkowitej modułowości, którą szczyci się Grand Kangoo.
Dokker TPMR został stworzony w duchu wartości wyznawanych przez markę Dacia, czyli prostoty i wytrzymałości. Samochód dostosowany jest do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, które poruszają się na wózku inwalidzkim. Istnieją trzy wersje zaadaptowanego samochodu, pozwalające na przewożenie do pięciu osób pełnosprawnych oraz jednej osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Oferowane są dwa lub trzy zakresy wyposażenia, zależnie od wersji oraz liczne opcje umożliwiające konfigurację samochodu zgodnie z wymaganiami użytkowników.
Renault TECH poświęciło dużą część budżetu badawczego i rozwojowego na osiągnięcie takiej właśnie adaptacji. Przykładowe innowacje wprowadzone w tym nowym samochodzie to:
– obniżona podłoga wykonana z materiału kompozytowego, która nie tylko obniża masę pojazdu, lecz również zapewnia wyjątkową trwałość i zmniejszenie liczby wykorzystywanych części;
– aluminiowa rampa o strukturze plastra miodu również obniża masę samochodu i może być obciążana do 300 kg (osoba o ograniczonej sprawności ruchowej i osoba towarzysząca).
Dokker TPMR zostanie wprowadzony na rynek we Francji, w Europie oraz w Turcji i Maroku pod koniec marca 2013 r. Cennik zostanie udostępniony również w tym okresie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.