SZANGHAJ 2015: STUDYJNE AUDI PROLOGUE ALLROAD

Audi prologue allroad

Najwyższej klasy rozwiązania techniczne, praktyczność, a do tego elegancja: Audi prologue allroad będzie miało swoją światową premierę podczas salonu samochodowego Auto Shanghai.

Pięciodrzwiowe auto z zawieszoną wyżej karoserią, podkreśla duże możliwości nowej rodziny pojazdów marki. Nowa koncepcja obsługi pozwala na cyfrową interakcję między kierowcą a pasażerami, a hybrydowy napęd typu plug-in przekonuje dzięki 540 kW (734 KM) mocy i niskiemu spalaniu.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Audi prologue, Audi prologue Avant, a teraz Audi prologue allroad – ten nowy język stylistyczny jest zróżnicowany, emocjonalny i przełamujący stereotypy.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli producenta w wersji allroad, również prologue allroad to stylistyczne ucieleśnienie eleganckiego, sportowego charakteru. Gdy przed piętnastoma laty debiutowało allroad quattro, debiutował też zupełnie nowy gatunek samochodów: łączących komfort i dynamikę klasy wyższej, z praktycznością i właściwościami terenowymi. Teraz, na targach motoryzacyjnych w Auto Szanghaju studyjne auto wskazuje przyszłość marki.

Audi prologue allroad

Mocny i elegancki

Z boku Audi prologue allroad, które ma długość 5,13 m, ukazuje nową, dynamiczną linię. Długa część przednia, następnie szybko opadający dach i bardzo płaskie słupki D, nadają autu atletycznej sylwetki. Charakterystyczny zderzak i wypukłe wnęki kół pomalowanego biały kolor Dehua pojazdu podkreślają uniwersalność. Przednia i tylna oś są rozmieszczone proporcjonalnie, a szerokie wnęki kryją koła na 22-calowych, pięcioramiennych felgach.

W listwy okienne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek i okolice okien są aluminiowe. Szeroki, szary pas z tworzywa sztucznego obiega cały samochód wzdłuż wnęk kół i dolnej krawędzi podniesionej karoserii. Z przodu pojazdu dominuje płaska i szeroka osłona chłodnicy Singleframe. Reflektory to laserowe światła Matrix. Pasma diodowych świateł do jazdy w dzień umieszczone na górnej, zewnętrznej krawędzi wlotów powietrza przeciętych krawędzią zderzaka.

Szeroko rozciągnięty tył, na wzór jachtu pochylony jest ku przodowi, nadając pojazdowi dynamicznego wyglądu. Wąski pas świetlny łączy ze sobą tylne, diodowe światła. Ich pokrywy zbudowano z trójwymiarowego szkła. Po obu stronach umieszczono rury wydechowe.

Audi prologue allroad

Przestrzenne i jasne wnętrze

Kierowca i pasażerowie czują się we wnętrzu jak w luksusowej loży. Lekko pociągnięte linie i smukłe, geometryczne elementy wystroju, dają wrażenie przestrzeni, spokoju i lekkości. Rozciągnięta konsola środkowa oraz przednie fotele, wydają się unosić się w powietrzu. Deskę rozdzielczą umieszczono ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią wrap-around – stylistycznego łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości.

Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą.

Na konsoli środkowej umieszczono kolejny wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst. Podczas postoju leży płasko opuszczony, przy starcie samochodu ustawia się pod kątem. W polu widzenia kierowcy znajduje się Audi virtual cockpit. Wysokiej rozdzielczości ekrany i trzy półprzezroczyste lusterka tworzą nową scenografię o trzech planach.

Audi prologue allroad

Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, zbudowano również w technice OLED.

Inteligentne oprogramowanie nazwane „odźwierny”, na podstawie danych naszego smartfona, rozpoznaje tożsamość i ustawia siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System prezentuje także uzależnione od preferencji właściciela propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy. Telefony komórkowe są łączone z pokładowym systemem infotainment i ładowane indukcyjnie przez Easy Slot w tunelu konsoli środkowej.

Górna część deski rozdzielczej utrzymana jest w kolorze niebieskim Lifestyle, podczas gdy dolna strefa, siedzenia i wykładzina podłogowa mają odcień brązu Sarder. W wielu miejscach deski rozdzielczej, konsoli środkowej i foteli, położono ekologiczną skórę Unikat. Artystyczne perforacje w środkowych częściach siedzeń przypominają podpory osłony chłodnicy Singleframe.

Audi prologue allroad

Silna wydajność

Silnik 4.0 TFSI – V8 z doładowaniem biturbo – oraz silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, osiągają razem 540 kW (734 KM) mocy systemowej i 900 Nm systemowego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła quattro wykorzystuje moc w każdej sytuacji.

Od 0 do 100 km/h pojazd studyjny przyspiesza w 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego. Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging), akumulator można naładować również indukcyjnie.

Karoserię modelu Audi prologue allroad zawieszono 77 milimetrów wyżej niż Audi prologue Avant. Obie osie, przednia i tylna, to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. 20-calowe tarcze hamulcowe wykonano z lekkiej ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Adaptacyjne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport operuje w szerokim zakresie amortyzacji. Dynamiczny układ kierowniczy sterujący wszystkimi czterema kołami, łączy właściwości zmiennej siły wspomagania i dynamicznego prowadzenia ze skrętnymi właściwościami kół tylnej osi.

Audi prologue allroad