SZANGHAJ 2015: DWIE ŚWIATOWE PREMIERY VOLKSWAGENA

chi_vw1

Podczas salonu samochodowego Auto Shanghai 2015, Volkswagen prezentuje po raz pierwszy na świecie model C Coupe GTE. Ponad pięciometrowy, czterodrzwiowy samochód studyjny przeznaczony jest na rynek chiński.

To model równie ekskluzywny, co perfekcyjnie wykonany i budzący emocje. C Coupe GTE ma hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, którego silniki wytwarzają systemowy moment obrotowy o imponującej wartości 500 Nm.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Ponadto, podczas targów motoryzacyjnych Auto Shanghai 2015 swoją premierę świętuje Scirocco GTS – nowa generacja legendarnego modelu z roku 1982.

Nowatorska stylistyka C Coupe GTE pozwala zorientować się jak będą w przyszłości wyglądały najbardziej ekskluzywne modele Volkswagena. Auto urzeka kształtem niezależnie od tego, z jakiej perspektywy na nie spojrzeć – długa maska podkreśla jego gabaryty, z kolei z boku rzucają się w oczy elegancko poprowadzone linie nadwozia z pochylonymi szybami i dwoma poziomymi przetłoczniami karoserii dominującymi w stylistyce C Coupe GTE. Podział ten widać również z tyłu nadwozia, gdzie uwypukla on szerokość samochodu.

 

C Coupe GTE jest wyposażony w najnowocześniejszy hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Składa się on z benzynowego, czterocylindrowego silnika z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI), z 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów i wbudowanego w jej moduł silnika elektrycznego oraz z akumulatora litowo-jonowego. Jednostka TSI osiąga moc 155 kW/210 KM, elektryczna natomiast – 91 kW/124 KM. Hybrydowy zespół napędowy wytwarza moc systemową 180 kW/245 KM oraz moment obrotowy o imponującej wartości 500 Nm.

Akumulator umieszczony z tyłu nadwozia można ładować zarówno podczas jazdy, jak i stacjonarnie. C Coupe GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym (do prędkości 130 km/h), nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Maksymalny zasięg przy takim napędzie wynosi 50 km. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym (NEDC dla pojazdów hybrydowych plug-in) wynosi 2,3 litra na 100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 wynoszącej jedynie 55 gram na kilometr. Całkowity zasięg samochodu wynosi ponad 800 km.

Chociaż tak oszczędne, C Coupe GTE jest autem o sportowych ambicjach – do 100 km/h rozpędza się w ciągu 8,6 sek. i potrafi osiągnąć prędkość 232 km/h.

 

Drugi model, Scirocco GTS, nawiązuje do historycznego pierwszego Scirocco GTS. Pojawiło się ono na rynku w 1982 roku i zarówno konstrukcyjnie, jak i pod względem stylistycznym było spokrewnione z Golfem GTI. Współczesne Scirocco GTS, dzięki silnikowi TSI o mocy 162 kW/220 KM oraz możliwości przyspieszenia do 100 km/h w 6,5 sekundy jest niezwykle dynamiczne.

Jest przy tym bogato wyposażone – z zewnątrz, oprócz seryjnych 18-calowych obręczy kół „Norwich” ze stopów metali lekkich (w opcji są dostępne 19-calowe obręcze „Lugano”) oraz elementów pakietu R-Line „Exterieur” (m.in. zderzaki w stylistyce „R-Line”, poszerzane progi, krawędź dachu wyprofilowana na kształt spojlera oraz sportowy dyfuzor) wzrok przykuwają zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. Tak jak niegdyś Scirocco GTS z roku 1982, także współczesny model można będzie opcjonalnie zamówić z dwoma ozdobnymi pasami przebiegającymi od maski silnika, poprzez dach do pokrywy bagażnika.

Swoiste elementy stylistyczne dominują także we wnętrzu Scirocco GTS. W skład wyposażenia seryjnego wchodzą m.in. czarna podsufitka, dekoracyjne panele w kolorze fortepianowej czerni, ozdobne listwy na progach z napisem GTS, sportowa kierownica pokryta skórą i ozdobiona czerwonymi szwami, pedały ze stali szlachetnej, fotele ze napisem GTS oraz legendarna końcówka drążka zmiany biegów, przypominająca piłeczkę do gry w golfa.