Suzuki od wielu lat związana jest z popularnymi dyscyplinami sportu i angażuje się w promocję aktywnego stylu życia, co jest zgodne z koncepcją samochodów marki.
Teraz poszerza współpracę z polską koszykówką, zostając sponsorem reprezentacji Polski podczas turnieju EuroBasket.
Zobacz także:
Suzuki od wielu lat jest partnerem Polskiego Związku Koszykówki i Polskiej Ligi Koszykówki. Współpraca pomiędzy Suzuki a koszykówką rozpoczęła się w 2013 roku. Od tej pory zakres wspólnych działań stale poszerza się.
– Wsparcie polskiej kadry w rozgrywkach EuroBasketu to naturalne rozszerzenie naszej współpracy. Zgodnie z mottem Suzuki – „Way of Life” – promujemy aktywny styl życia i zachęcamy do uprawiania sportu zarówno na profesjonalnym, jak i amatorskim poziomie. Trzymamy kciuki za naszą reprezentację i mamy nadzieję, że najbliższe mecze dostarczą nam dużo pozytywnych emocji i energii, które zachęcą Polaków do uprawiania sportu – powiedział Piotr Dulnik, Dyrektor Generalny ds. Sprzedaży i Marketingu w Suzuki Motor Poland.
Reprezentacja Polski tegoroczne przygotowania do EuroBasketu rozpoczęła już 15 lipca od dwutygodniowego zgrupowania w Wałbrzychu, którego zwieńczeniem były dwa zwycięskie mecze towarzyskie z Czechami. Następnie przyszedł czas na wyjazdowe sparingi z bardzo wymagającymi rywalami – co prawda kadra musiała uznać wyższość Litwy i Serbii, ale po drodze pokonała Łotwę, Niemcy i Rosję.
Ostatnim etapem przygotowań był turniej w Arenie Legionowo. W pierwszym starciu górą okazała się kadra Izraela, ale w spotkaniach z Wielką Brytanią i Węgrami biało- czerwoni sprawili dużo więcej radości kibicom i odnieśli pewne wygrane. Z jedenastu rozegranych meczów towarzyskich Polacy zwyciężyli w aż siedmiu.
Teraz pora na najważniejszy sprawdzian formy, czyli mistrzostwa Europy. Zespół prowadzony przez trenera Mike’a Taylora gra w grupie A w Helsinkach. Rywalami będą silne zespoły: Słowenia, Islandia, Finlandia, Francja i Grecja. Pierwsze starcie odbyło się dziś. Niestety biało- czerwoni przegrali ze Słowenią 90:81.