Suzuki Motor Poland w 2016 roku osiągnęło wzrost sprzedaży o blisko 15 procent, czego wynikiem była rejestracja 7695 nowych samochodów tej marki.
W 2016 sprzedano o 984 samochodów więcej niż w roku poprzednim. W ubiegłym roku najpopularniejszym modelem okazała się Vitara.
Zobacz także:
Suzuki stale poszerza i modernizuje swoją ofertę. W 2016 roku do gamy tej japońskiej marki dołączyły aż trzy nowe modele: miejskie Baleno, nowy crossover SX4 S-CROSS, a w grudniu kompaktowy SUV – Ignis. Sprzedaż Vitary stanowi aż 38 proc. w skali firmy.
Zbliżone wyniki sprzedaży modeli SX4 S-CROSS i Baleno (odpowiednio 20,6 i 20,9 proc.) plasują je na drugim miejscu ex aequo.
W 2015 roku Suzuki Motor Corporation ustanowiło plan „Suzuki Next 100”, który określa działania, jakie mają zostać podjęte w okresie dzielącym firmę od setnego jubileuszu w 2020 roku. W tych pięciu latach firma skoncentruje swoje działania na rozwoju oferty samochodów, począwszy od segmentu mini po segment C, a także modeli typu SUV, aby w ciągu 5 lat Suzuki zamierza wprowadzić aż 20 nowych modeli samochodów.
Celem jest zwiększenie sprzedaży do 3,4 miliona sztuk w 2020 roku z poziomu 2,87 miliona sztuk, osiągniętego w 2014 roku.