Od lipca Suzuki Motor Corporation wprowadza na rynek europejski nowy motocykl Sports Enduro Tourer „V-Strom 650 ABS”. To następca legendarnego modelu DL650 V-Strom, który podobnie jak jego poprzednik umożliwia czerpanie przyjemności zarówno z codziennej jazdy w warunkach miejskich, jak również wypraw w dłuższe trasy.
Od swojego debiutu w 2003 roku „V-Strom 650” cieszy się dużą popularnością w Europie jako „Sport Enduro Tourer”. W Polsce jest jednym z najlepiej sprzedawanych motocykli Suzuki, który wielu miłośników jednośladów darzy sympatią i uznaniem.
W porównaniu z poprzednią wersją nowy V-Strom jest jeszcze bardziej komfortowy, elastyczny i ekonomiczny.
Motocyklowi turyści z pewnością docenią w nowym V-Stromie elastyczny silnik – zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych oraz aerodynamicznie ukształtowane osłony z regulowaną szybą zapewniającą lepszą ochronę przed wiatrem.
Zobacz także:
MOTOCYKLE – WIĘCEJ INFORMACJI
Poprawa efektywności spalania zaowocowała spadkiem zużycia paliwa – o 10 proc. w stosunku do poprzedniego modelu.
Nowy V-Strom 650 ABS jest lżejszy od swojego poprzednika o 6 kilogramów. Jest także – w standardzie – wyposażony w nowej generacji układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS).
Motocykl ma również jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów.
Dodatkowo na tablicy rozdzielczej u nowego V-Stroma pojawiły się informacje o: pozycji biegu, temperaturze otoczenia i zużyciu paliwa. Model dostępny będzie w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czarnym i pomarańczowym.
V-Strom 650 ABS trafi do sprzedaży w naszym kraju w drugiej połowie lipca 2011 roku.
DANE TECHNICZNE
– Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty V 90°, chłodzony cieczą, DOHC;
-Pojemność skokowa: 645 cm3;
– Średnica x skok tłoka: 81,0 mm x 62,6 mm;
– Stopień sprężania: 11,2:1;
– Moc maksymalna: 68,7 KM przy 8800 obr./min.;
– Maksymalny moment obrotowy: 60 Nm przy 6400 obr./min.;
– Układ zasilania: wtrysk paliwa;
– Rozrusznik: elektryczny;
– Skrzynia biegów: 6-stopniowa;
– Długość całkowita: 2290 mm;
– Szerokość całkowita: 835 mm;
– Wysokość całkowita: 1405 mm;
– Rozstaw osi: 1560 mm;
– Prześwit: 175 mm;
– Wysokość siedzenia: 835 mm;
– Masa własna: 214 kg;
– Zawieszenie przód: widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe;
– Zawieszenie tył: wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny.
– Hamulce przód / tył: podwójny tarczowy / tarczowy;
– Opony: przód – 110/80 R19 M/C 59H; tył – 150/70 R17 M/C 69H;
– Zbiornik paliwa: 20,0 litrów.