Po ośmiu latach od wprowadzenia modelu Swift jego skumulowana sprzedaż w styczniu 2013 roku osiągnęła poziom 3 000 000 sztuk. Swift został wprowadzony na światowy rynek w 2004 roku jako model o strategicznym znaczeniu dla japońskiej marki.
Ze wszystkich sprzedanych przez Suzuki Motor Corporation modeli, na rynek europejski trafił prawie co czwarty Swift (23 proc.), na japoński 13 proc., a z kolei niemalże co drugi Swift (45 proc.) znalazł kupca w Indiach. Aż milion Swiftów sprzedano w okresie dwóch ostatnich lat (styczeń 2011 – styczeń 2013 roku).
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Suzuki Swift jest wynikiem połączenia doświadczenia marki w tworzeniu samochodów kompaktowych oraz pasji projektowania aut dynamicznych i dających przyjemność z codziennego użytkowania. W rok po debiucie w Japonii w listopadzie 2004, Suzuki rozpoczęło produkcję modelu i dystrybucję na innych rynkach, włączając Węgry, Indie i Chiny (w marcu 2012 także w Tajlandii). Dziś Swift jest dostępny w ponad 120 państwach na całym świecie.
W 2010 roku wprowadzona została obecna generacja modelu. Flagowe auto Suzuki zyskało atrakcyjniejszą stylistykę i lepsze osiągi. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i walorom ekologicznym trafia w potrzeby współczesnego klienta. Nowy Suzuki Swift otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP (2010).
NAJWAŻNIEJSZE DATY – SUZUKI SWIFT
• listopad 2004: wprowadzenie pierwszej generacji modelu rynek japoński;
• luty 2005: rozpoczęcie produkcji na Węgrzech;
• maj 2005: rozpoczęcie produkcji w Indiach;
• czerwiec 2005: rozpoczęcie produkcji w Chinach;
• wrzesień 2005: debiut modelu Sport w Japonii;
• listopad 2005: tytuł „Samochodu roku” RJC w Japonii;
• 2005 – 2006: nagroda specjalna „Most Fun” w ramach konkursu Samochód Roku w Japonii;
• styczeń 2006: tytuł Indyjskiego Samochodu Roku 2006;
• czerwiec 2008: globalna produkcja osiąga poziom miliona sztuk;
• czerwiec 2010: rozpoczęcie produkcji nowej, drugiej generacji w węgierskiej fabryce Magyar Suzuki;
• wrzesień 2010: wprowadzenie nowego Swifta na rynek japoński;
• listopad 2010: tytuł „Samochodu roku 2011” RJC w Japonii;
• styczeń 2011: globalna sprzedaż osiąga poziom dwóch milionów sztuk;
• marzec 2012: rozpoczęcie produkcji w Tajlandii;
• styczeń 2013: globalna sprzedaż osiąga poziom trzech milionów sztuk.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.