SUZUKI: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO S-CROSS

Suzuki zaprezentowało swój najnowszy model w gamie. Nowy S-CROSS został zaprojektowany, aby sprostać dynamicznym potrzebom współczesnego właściciela nowoczesnego SUV-a.

S-CROSS charakteryzuje się zaawansowanym designem i wysoką funkcjonalnością. Wraz z odważną stylistyką podnosi poprzeczkę w kwestii zmniejszania zużycia paliwa, mocy, napędu na cztery koła oraz najnowocześniejszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komunikację.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Nowy S-CROSS – najważniejsze cechy

SUV o odważnej stylistyce

Osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni podkreśla poczucie dynamiki i siły, które uzupełniają stylowe przednie i tylne lampy w technologii LED. Kwadratowe nadkola oraz chromowane elementy ozdobne z przodu i z tyłu podkreślają zadziorny charakter SUV-a, jakim jest nowy S-CROSS.

Wszechstronne wnętrze

Przestronna kabina wygodnie mieści pięć dorosłych osób. Pojemny 430-litrowy bagażnik zapewnia doskonałą wszechstronność dostosowaną do różnych stylów życia i potrzeb. Panoramiczny szklany dach oraz zmienione wnętrze jeszcze mocniej potęgują pozytywne wrażenia z jazdy.

Zaawansowana technologia

Nowy S-CROSS jest napędzany silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki takim rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), silnik pozwala na dynamiczną, a do tego oszczędna jazdę.

Układ mild hybrid 48V SHVS

Nowy S-CROSS jest wyposażony w układ mild hybrid 48V SHVS. Składa się on z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy. Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd charakteryzuje się żywiołowym i płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

System napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system ALLGRIP dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.

Suzuki Safety Support

Nowy S-CROSS jest wyposażony w system Suzuki Safety Support wykorzystujący kamery i czujniki, aby pomóc kierowcy w bezpiecznym prowadzeniu auta.

Podczas jazdy system DSBS (Dual Sensor Brake Support) wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.

Adaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop & Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ ACC z funkcją Stop & Go może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) zapewniając kierowcy dodatkowe wsparcie, na przykład podczas jazdy w korkach.

Widok 360 stopni zapewnia kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Cztery kamery (przednia, tylna i po obu bokach) tworzą różne widoki na 9-calowym wyświetlaczu w kabinie, w tym widok 3D przydatny przy ruszaniu lub widok z lotu ptaka ułatwiający parkowanie.

Inne systemy wsparcia kierowcy w nowym Suzuki S-CROSS:
– LDW (Lane Departure Warning – ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu)
– LDP (Lane Departure Prevention – przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu)
– Weaving alert (ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy)
– TSR (Traffic Sign Recognition – rozpoznawanie znaków drogowych)
– BSM (Blind Spot Monitor – monitorowanie martwych pól widoczności)
– HHC (Hill Hold Control – wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
– RCTA (Rear Cross Traffic Alert – ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu)