Suzuki Motor Corporation odnotowało niedawno globalną, skumulowaną sprzedaż samochodów na poziomie 50 milionów sztuk. Na rynek macierzysty Suzuki trafiło 21,95 mln samochodów (44 proc.), a 28,05 mln na pozostałe rynki.
Drugim, największym rynkiem za Japonią dla Suzuki są Indie (23 proc. sprzedaży), a następnie Europa, na którą trafia niemalże co 10 samochód (11 proc.).
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Od debiutu na rynku samochodowym, czyli wprowadzenia modelu Suzulight w 1955 r., Suzuki stale dostarcza wysokiej jakości produkty, wprowadzając do swojej oferty takie modele jak Jimny (1970 r.), Alto (1979 r.), WagonR (1993 r.), jak również cieszące się ogromną popularnością samochody z segmentu mini. We wrześniu 2012 r. Suzuki osiągnęło skumulowaną sprzedaż na rynku japońskim w wysokości 20 milionów sztuk.
Pozostałe rynki
Obecność Suzuki poza rynkiem japońskim została zainaugurowana eksportem modelu Suzulight w 1959 r. Do marca 2013 na tych rynkach sprzedano aż 28,5 mln samochodów. Firma nieustannie rozwija swoją sieć ośrodków badawczych i produkcyjnych. Obecnie modele Suzuki produkowane są w 12 fabrykach zlokalizowanych na terenie 11 państw, w tym w Indiach, Indonezji oraz na Węgrzech. Samochody japońskiej marki oferowane są w 179 krajach na całym świecie. Gama modelowa obejmuje zarówno zwinne modele miejskie jak Swift, Splash i Alto/Celerio, komfortowy crossover SX4, terenowe Jimny i Grand Vitarę, a także sportowy i elegancki Kizashi.
Oferta Suzuki wkrótce zostanie wzbogacona o nowe pojazdy – podczas salonu samochodowego w Paryżu Suzuki poinformowało o programie, zgodnie z którym od roku 2013 co roku na rynku europejskim będzie wprowadzany nowy model Suzuki. Jesienią bieżącego roku na rynkach europejskich zadebiutuje crossover z segmentu C – SX4.
Wyniki sprzedaży samochodów Suzuki
– 10 milionów sztuk: czerwiec 1989
– 20 milionów sztuk: czerwiec 1998
– 30 milionów sztuk: październik 2004
– 40 milionów sztuk: czerwiec 2009
– 50 milionów sztuk: marzec 2013
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.