Suzuki Vitara przechodzi face lifting, a dzieje się to w 30. rocznicę wprowadzenia – kultowego dziś – modelu na rynek. Nowe auto posiada bardziej wyrafinowany wygląd.
Jeszcze bardziej zaawansowane są systemy i funkcje bezpieczeństwa oraz sprawdzony napęd na cztery koła Allgrip Select.
Zobacz także:
Seria Vitara zadebiutowała w 1988 roku w kategorii kompaktowych SUV-ów. Obecna, czwarta już generacja, została wprowadzona do sprzedaży w 2015 roku.
Nowa Vitara jest wyposażona w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, system multimedialny i opcje personalizacji odpowiadające indywidualnym preferencjom. Kierowcy mają do wyboru napęd na jedną oś lub system napędu na cztery koła Allgrip Select, który pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych – na szosie, jak i w terenie.
Przód zmodernizowanej Vitary został odmłodzony dzięki chromowanym akcentom osłony chłodnicy, charakterystycznym dla SUV-ów Suzuki. Element został dobrze przyjęty w studium koncepcyjnym o nazwie iV4 oraz w modelu Vitara S. Modyfikacje podkreśla chromowany akcent w dolnej sekcji grilla.
Tylne lampy zespolone zawierają teraz diody LED ułożone w trzech poziomych liniach. Przeprojektowana tylna osłona podwozia poprawia odczucie jakości i wytrzymałości pojazdu. Klienci mogą także wybrać wersję z panoramicznym dachem rozciągającym się nad przednimi i tylnymi fotelami, który tworzy w kabinie przyjemną atmosferę.
Kolorystyka nadwozia została o dwa nowe kolory: sportowego Solar Yellow Pearl o mocnych, słonecznych refleksach oraz wyrafinowanego Ice Grayish Blue Metallic.
Wnętrze Vitary zostało przeprojektowane pod kątem poprawy jakości i komfortu. Zegary są odważniej zaakcentowane, jak przystało na auto typu SUV. Nowy 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz LCD umożliwia podgląd pracy systemu Allgrip Select i kontroli zjazdu (HDC – Hill Descent Control), a także grafik układu rozpoznawania znaków drogowych, będącego nowym wyposażeniem w dziedzinie bezpieczeństwa prewencyjnego.
Zmieniono także wygląd zegara, by dostosować go do nowego stylu wskaźników. Pozostałe zmiany obejmują m.in. lepszej jakości, miękką powierzchnię góry deski rozdzielczej, jaśniejsze srebrne akcenty na desce, drzwiach i konsoli środkowej oraz metaliczny wzór geometryczny na srebrnym panelu biegnącym w poprzek deski rozdzielczej.
Wersje XLED i XLED Sun otrzymały fotele tapicerowane połączeniem syntetycznej skóry i zamszu z głęboko tłoczonymi z geometrycznymi wzorami, aby nadać wnętrzu wyrafinowany, a zarazem industrialny wygląd. Modele w wersji wyposażenia Premium i wyższych seryjnie otrzymały nowy podłokietnik zintegrowany ze schowkiem.
Nowe Vitary będą napędzane dwoma turbodoładowanymi silnikami. Pierwszy to cieszący się świetną opinią silnik 1.4 Boosterjet (K14C) z bezpośrednim wtryskiem, znany z Vitary S. Nowością jest silnik benzynowy 1.0 Boosterjet o oznaczeniu K10C. Nowa jednostka została opracowana specjalnie w celu osiągnięcia kompromisu pomiędzy osiągami, a troską o środowisko naturalne.
Turbosprężarka, wtrysk bezpośredni i trzycylindrowa konfiguracja w kompaktowym, lekkim silniku K10C, są dostrojone pod kątem zwiększonego momentu obrotowego, osiąganego w dolnym zakresie obrotów, niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin. Ponieważ wszystkie wersje Vitary są teraz wyposażone w silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie “S” zarezerwowane dla modeli z silnikiem 1.4 Boosterjet nie będzie już używane.
Nowy model oferuje teraz bardziej zaawansowaną technologię bezpieczeństwa zapobiegawczego, która w większej liczbie sytuacji pomaga kierowcom uniknąć wypadków. Radar Brake Support (RBS), który wykorzystuje wiązkę fal milimetrowych, został zastąpiony przez system Dual Sensor Brake Support (DSBS), wykorzystujący zarówno kamerę jednoobiektywową, jak i czujnik laserowy. Pozwoliło to na uzupełnienie systemu o opcję wykrywania pieszych i układ automatycznego hamowania, minimalizujący możliwość wystąpienia ewentualnego wypadku.
Dostępne są również: alarm opuszczenia pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning), alarm przekroczenia linii pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention) oraz system rozpoznawania znaków drogowych TSR (Traffic Sign Recognition). Modele z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów są teraz wyposażone w adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, który za pomocą radaru fal milimetrowych monitoruje zachowanie pojazdu poprzedzającego, zachowując zadaną odległość od niego.
Po raz pierwszy w modelu Suzuki są również oferowane: monitor martwego pola BSM (Blind Spot Monitor) i czujnik ruchu poprzecznego za pojazdem RCTA (Rear Cross Traffic Alert).
Cennik nowej Vitary otwiera wersja z silnikiem 1.0 Boosterjet, napędem 2WD i manualną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Comfort. Cena to 64 900 zł. Model z napędem Allgrip Select, silnikiem 1.0 Boosterjet i wersją wyposażenia Premium to koszt 81 900 zł. Ofertę z silnikiem 1.4 Boosterjet otwiera wersja Premium 2WD w cenie 78 900 zł, a ta sama wersja z napędem na cztery koła to koszt 88 900 zł.