SUZUKI: POLAK MISTRZEM EUROPY MECHANIKÓW MARKI

Suzuki - mistrz1

Sylwester Ochman z Japan Motors Bielsko- Biała został zwycięzcą europejskiego finału Suzuki Service Skill Competition 2017. W decydujących zmaganiach przeprowadzonych w austriackich Alpach (Saalfelden k. Salzburga) uczestniczyło czternastu zwycięzców finałów krajowych.

Rywalizowali oni w teście z wiedzy teoretycznej oraz wykonywali zadania praktyczne (m. in. obsługę układu hamulcowego, diagnostykę z użyciem testera oraz najbardziej rozbudowane – wykrycie szeregu usterek ukrytych w samochodzie).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Polski mechanik poradził sobie z zadaniami najlepiej i znacznie szybciej niż przewidywał limit czasu.

– Po wieloletnim cyklu szkoleń, których przez dziewięć lat odbyłem kilkadziesiąt, zadania oceniam jako nie najtrudniejsze. Jak widać systematyczne przyswajanie wiedzy i system doskonalenia zawodowego w Suzuki przyniosło efekt. Jestem też niezwykle wdzięczny Witoldowi Osiadaczowi, zastępcy dyrektora działu serwisu Suzuki Motor Poland, który udzielił mi wielu cennych wskazówek i był nieocenionym wsparciem podczas całego konkursu – mówi Sylwester Ochman.

– W sieci Suzuki w Polsce pracuje 143 mechaników, którzy uczestniczą w cyklicznym programie szkoleń pod nazwą „Technician of Excellence”. W systemie szkoleń duży nacisk kładziemy oczywiście na nowinki technologiczne wprowadzane wraz z pojawianiem się nowych modeli – wyjaśnia Luiza Jakubowska, rzecznik Suzuki Motor Poland.

Sylwester Ochman jest z wykształcenia technikiem mechanikiem samochodowym, skończył też studia inżynierskie na wydziale techniki i energetyki rolnictwa. W serwisie Japan Motors w Bielsku-Białej pracuje od 2008 roku i bardzo ceni sobie atmosferę w pracy. Jego sukces koledzy docenili złotą konstrukcją z elementów bliskich mechanikowi, która ma służyć jako przycisk do papieru, a może też map nieba, ponieważ po pracy Sylwester lubi patrzeć w gwiazdy i rozmyślać nad zagadkami astronomii, mechanizmów wszechświata oraz fizyki kwantowej.

O jego skromności i podejściu do zadań może świadczyć broszura prezentująca finalistów konkursu. W rubryce „aspiracje” między wpisami innych uczestników zmagań, które w większości sprowadzały się do wygranej w konkursie, wyróżnia się cel polskiego mechanika – „Robić wszystko najlepiej dla satysfakcji klientów”.