SUZUKI: PIERWSZE TESTY MODELU e VITARA. SPRZEDAŻ RUSZY JESIENIĄ

Model e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż rusza jesienią 2025 r.

e VITARA”, budowana według koncepcji „Emotional Versatile Cruiser”, łączy zaawansowane technologie z mocną konstrukcją (opracowana od nowa platforma „HEARTECT-e zaprojektowana specjalnie dla BEV japońskiego koncernu). Układ napędowy nowego Suzuki gwarantuje dynamikę, zaś wydajny elektryczny system 4WD „ALLGRIP-e” umożliwia jazdę także poza bitymi drogami.


Zobacz także:

JEEP: AVENGER 4xe ZADEBIUTOWAŁ NA DROGACH
 

PREMIERY


 

Nowoczesny BEV – mocna konstrukcja typowa dla SUV Suzuki

Motywem przewodnim projektu BEV-a Suzuki jest „High-Tech & Adventure”. Samochód ma koła o dużej średnicy i długi rozstaw osi, z obszernym wnętrzem, w którym rzuca się w oczy deska rozdzielcza z solidnie wyglądającymi panelami oraz konsolą środkową oraz zintegrowanym wyświetlaczem dużych rozmiarów.

Układ napędowy BEV z eAxle i akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym

W układzie napędowym BEV Suzuki zastosowano oś (w 4WD – osie) eAxle, która integruje silnik i falownik, a także akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe projektowanymi z myślą o bezpieczeństwie i niezawodności. Suzuki e VITARA dynamicznie przyspiesza od najniższych obrotów, oferując doskonałą dynamikę podczas wyprzedzania z niskich do wysokich prędkości.

Elektryczny układ 4WD „ALLGRIP-e” napędzany przez dwie niezależne osie elektryczne

ALLGRIP-e” to elektryczny układ 4WD, który powstał z wykorzystaniem doświadczenia Suzuki w zakresie technologii napędu na cztery koła. Tworzą go dwie niezależne osie elektryczne, z przodu i z tyłu. Dzięki takiemu rozwiązaniu producent gwarantuje wydajność, a także precyzyjną kontrolę nad samochodem z doskonałą reakcją na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Dodatkowo samochód może poruszać się w trybie Trail, który przyda się poza asfaltem (działa przez dohamowanie kół, które się obracają, bo opony straciły przyczepność oraz odpowiednią dystrybucję momentu obrotowego tak, aby został przekierowany na oponę, która przyczepność wciąż zachowuje – funkcja LSD).

Nowa platforma „HEARTECT-e” opracowana specjalnie dla pojazdów z napędem elektrycznym

HEARTECT-e” jest lekka i mocna, gwarantuje ochronę przed wysokim napięciem oraz – dzięki krótkim zwisom – przestronne wnętrze auta. Podłogę poprowadzono tak, aby zmaksymalizować miejsce (a więc w konsekwencji także pojemność) akumulatora.

Odpowiedni zasięg i dynamika

Suzuki e VITARA może być wyposażona w napęd na jedną lub obie osie, a także akumulatory o różnej pojemności. Zasięg pojazdu elektrycznego wynosi 345–346 km w przypadku wersji 49 kWh 2WD, 428 km w odmianie 61 kWh 2WD oraz 396–412 km w wersji 61 kWh 4WD. Samochód świetnie przyspiesza z miejsca (typowe dla BEV), umożliwia skuteczne wyprzedzanie (zwłaszcza w przypadku napędu na 4 koła, w którym dwa silniki nie tylko ułatwiają jazdę po drogach o gorszej nawierzchni, ale także oferują lepszą dynamikę).

System zarządzania termicznego

System zarządzania termicznego obejmuje kontrolę temperatury akumulatora oraz klimatyzacji, które działają w taki sposób, aby zoptymalizować wykorzystanie energii elektrycznej. Na zwiększenie zasięgu ma również wpływ zastosowanie pompy ciepła.

Nowe funkcje aplikacji SUZUKI CONNECT

Dzięki nowym funkcjonalnościom SUZUKI CONNECT jazda e VITARĄ jest jeszcze wygodniejsza. Najważniejsze z nich to:

– Informacje o stanie akumulatora
– Zarządzanie ładowaniem
– Zdalne uruchamianie klimatyzacji
– Wyszukiwarka zaparkowanego auta
– Planowanie podróży
– Dostosowywanie tapet