Nowy Burgman 125 ABS stanowi trzecią generację ekskluzywnego miejskiego skutera, którego pierwsza seria trafiła do sprzedaży w 2002 roku. Koncepcja oparta jest na założeniach produkcji luksusowego, komfortowego miejskiego skutera.
W ciągu 11 lat sprzedaży Burgmana 125 na rynek trafiło ponad 101 000 egzemplarzy tego miejskiego skutera. Głównymi atutami nowej generacji 125, która trafi na polski rynek w 2014 r., jest mocna, chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności 125 cm3.
Zobacz także:
MOTOCYKLE
Kolejne atuty to układ hamulcowy z systemem ABS, Skuter został wyposażony w obszerny podświetlany schowek pod siedzeniem gotowy pomieścić 2 pełnowymiarowe kaski typu full-face, liczne dodatkowe schowki o łącznej pojemności 5.5 l w przedniej części skutera oraz gniazdo 12 V umieszczone w schowku przy kierownicy. Nisko położone komfortowe siedzenie zapewnia wygodną pozycję dla kierowcy i pasażera, a duże koła (13-calowe przednie i 12-calowe tylne) pozwalają na komfortową jazdę.
Nowy Burgman 125 ABS napędzany jest lekkim i kompaktowym silnikiem o pojemności 125 cm3 i dużej elastyczności zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych. Chłodzony cieczą silnik zblokowany jest z przekładnią CVT.
Przedni widelec teleskopowy z tłoczyskami o średnicy 33 mm zapewnia komfortową jazdę także na drogach o niezbyt równej nawierzchni. Regulowane zawieszenie tylne wyposażone jest w regulację napięcia wstępnego sprężyn. Nowy Burgman 125 wyposażony jest w układ ABS współpracujący z tarczami hamulcowymi o średnicy 240 mm.
Siedzenie Burgmana 125 ABS jest położone na wysokości (735 mm), co wraz z ergonomicznie ukształtowaną podłogą i wąską przednią częścią siedzenia ułatwia pewne podparcie nogą po zatrzymaniu skutera. Całkowita szerokość Burgmana 125 jest najniższa w swojej klasie, co znakomicie ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim.
W porównaniu z poprzednią generacją w Nowym Burgmanie 125 zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110 mm), dzięki czemu zapewniona została lepsza ochrona przed wiatrem.
Zestaw wskaźników wyświetla informacje dotyczące ilości dostępnego paliwa, a także średniego zużycia paliwa, przebiegu dziennego (zakres A i B) oraz konieczności wymiany oleju. Wyświetlacz LCD został wkomponowany między analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. W górnej części wyświetlacza umieszczony jest zegar. Znajdująca się pod obrotomierzem specjalna lampka kontrolna ECO informuje prowadzącego o oszczędnym trybie jazdy.
Burgman 125 ABS wyposażony jest w nowe, podwójne lampy przednie i podwójne lampy tylne. Nowoczesne, dynamiczne ukształtowane elementy poszycia nowego skutera podkreślają jego sportowe geny.