Suzuki Ignis Hybrid, ultrakompaktowy SUV japońskiej marki delikatnie zmienił wygląd. W ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie.
Dla użytkowników ważne także że pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS.
Zobacz relacje:
Nowy Ignis Hybrid zachowuje wszystkie cechy swojego poprzednika (miał premierę w 2016 roku), oferując odświeżony wygląd, bogate wyposażenie i nowe technologie w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami i funkcjonalnością.
Już podstawowa wersja wyposażenia Comfort Plus zawiera takie elementy, jak m.in.: układ mild hybrid 12V SHVS, reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych), przednie światła przeciwmgłowe, klimatyzacja czy radioodtwarzacz CD/MP3 z łącznością Bluetooth.
Wersja hybrydowa odznacza się ciekawym wyglądem. Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana przez nową osłonę chłodnicy i zmieniony wygląd przednich i tylnych zderzaków, które zostały wzbogacone srebrnymi nakładkami o trapezoidalnym kształcie, podkreślającymi charakter ultrakompaktowego SUV-a.
Wygląd karoserii nawiązuje do dziedzictwa marki Suzuki poprzez takie akcenty, jak trzy charakterystyczne przetłoczenia na słupku C, czarne słupki A i B, elementy dekoracyjne błotników i pokrywy silnika. Pojazd łączy prostą konstrukcję bryły nadwozia z ekspresją, podkreślaną poprzez kształt reflektorów i szerokich nadkoli, które nadają filigranowemu nadwoziu muskularny wygląd.
Uzupełnieniem stylu nadwozia jest futurystyczne wnętrze z szerokimi poziomymi liniami, które optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Miejski styl dodatkowo podkreślają elementy wnętrza polakierowane w nowych kolorach (granatowym lub srebrnym – w zależności od koloru nadwozia), a także zupełnie nowe akcenty kolorystyczne tapicerki. Deska rozdzielcza z nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników wykorzystuje kontrastującą kolorystykę czerni i bieli.
Samochód jest dostępny w jedenastu jednokolorowych i siedmiu dwukolorowych wariantach. W ofercie pojawiły się trzy zupełnie nowe lakiery – Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic oraz Tough Khaki Pearl Metallic.
Silnik i układ mild hybrid 12V SHVS
Zmodernizowany silnik 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D jest wyposażony w system podwójnych wtryskiwaczy, oferujący bardzo szybki czas reakcji i wysoką wydajność, co przekłada się na większą oszczędność paliwa. Oprócz tego silnik wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.
Zmniejszone zużycie paliwa to zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo- jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze. W kolejnym kroku energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania.
Nowy Ignis Hybrid jest teraz dostępny ze skrzynią CVT. Bezstopniowa przekładnia zapewnia wysoki komfort jazdy, dynamikę i oszczędność paliwa.
Ceny
Cena najtańszej wersji to 56 900 złotych.
Dane techniczne znajdziesz poniżej w galerii.