SUZUKI: NOWY IGNIS ŁĄCZY ZALETY KOMPAKTU I SUV-A

Suzignis11

Ignis to niewielki crossover nowej generacji zbudowany w oparciu o koncepcję „funkcjonalnego i stylowego crossovera segmentu mini”, który sprawdzi się nie tylko w codziennej eksploatacji, ale również podczas weekendowych wypraw za miasto.

Jego światowa premiera będzie miała miejsce 18 lutego w Japonii, gdzie zaprezentowana na razie zostanie jedynie wersja modelu przeznaczona na macierzysty rynek (globalna ma być także pokazana wkrótce).


Zobacz także:

PREMIERY

DS 3 I DS 3 CABRIO W NOWYM WYDANIU: LEPSZE OSIĄGI I SYSTEMY


 

Ignis wyróżnia się właściwościami jezdnymi, co predysponuje ten model do jazdy nawet po zaśnieżonych drogach i w trudnym terenie. Pewne prowadzenie to również zasługa kompaktowych rozmiarów nadwozia, dobrej widoczności uzyskanej za sprawą podwyższonej pozycji za kierownicą oraz dużego prześwitu.

suzignis2a

Wyrafinowane stylistycznie nadwozie auta łączy w sobie proste i gładkie linie, a wnętrze charakteryzuje się wysoką jakością wykonania. Wszystkie wersje będą wyposażone w układ hybrydowy SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) oraz silnik 1,2 Dualjet (K12C), co pozwoli uzyskać wysoką wydajność paliwową wynoszącą 3,47 l/100 km (dla wersji Hybrid MG 2WD) oraz dobre osiągi dynamiczne.

Auto kwalifikuje się do uzyskania w Japonii ulgi podatkowej przysługującej ekologicznym samochodom. Wersja 4WD została dodatkowo wyposażona w funkcje wspierające jazdę na stromych wzniesieniach oraz na ośnieżonych drogach.

Funkcjonalność auta potęgują takie rozwiązania, jak m.in. przesuwane tylne fotele, które pozwalają na dostosowanie objętości bagażnika do bieżących potrzeb. Oprócz tego, na pokładzie modelu znajdzie się kompatybilny z Apple CarPlay (nowa funkcja) system nawigacji z wbudowaną pamięcią. Całość uzupełniają liczne elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak system Dual Camera Brake Support (DCBS), boczne poduszki powietrzne SRS z przodu oraz kurtyny powietrzne SRS.

suzignis3a

Nowe Suzuki będzie również oferowane w Europie i na innych rynkach zagranicznych.

NAJWAŻNIEJSZE CECH SUZUKI IGNIS

Pewne prowadzenie auta to zasługa kompaktowych wymiarów nadwozia, dobrej widoczności uzyskanej za sprawą podwyższonej pozycji za kierownicą oraz wysokiego prześwitu. Kompaktowe wymiary nadwozia: długość całkowita 3 700 mm i szerokość całkowita 1 660 mm w połączeniu z promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 4,7 metra gwarantują wysoką zwrotność. Siedziska przednich foteli umieszczone na wysokości 615 mm zapewniają wyższą pozycję za kierownicą i tym samym lepszą widoczność.

Oprócz wysokiego prześwitu wynoszącego 180 mm, model Ignis oferuje odpowiednie kąty natarcia i zejścia. Za sprawą płyty podłogowej nowej generacji, model oferuje przestronne wnętrze i kompaktowe nadwozie. Przesuwane tylne fotele pozwalają powiększyć objętość bagażnika (w wersji Hybrid MX i Hybrid MZ).

suzignis6a

Stylistyka nadwozia

Suzuki IGNIS powstało w oparciu o koncepcję stylistyczną nazwaną „Simple Iconic, Simple Standard”. Koła zostały umieszczone blisko krawędzi nadwozia, co pozwoliło zwiększyć rozstaw osi i uzyskać charakter silnego crossovera. Nowe Suzuki wyróżnia się na drodze dzięki trzem nowym kolorom nadwozia: Flame Orange Pearl Metallic, Neon Blue Metallic i Helios Gold Pearl Metallic. Łącznie dostępnych jest 13 wersji kolorystycznych. Dostępny jest także wariant z czarnym dachem (w wersji Hybrid MZ).

Podobnie, jak w przypadku nadwozia, we wnętrzu dominują proste linie i powierzchnie. Elementy funkcyjne, jak panel klimatyzacji w kształcie cylindra, zostały oddzielone od konsoli i podświetlone w kontrastującym kolorze. Liczne kolory wnętrza dopasowane do koloru nadwozia.

Systemy podnoszące wydajność paliwową i osiągi

Wszystkie wersje modelu Ignis będą wyposażone w silnik 1,2 Dualjet wyposażony w system podwójnego wtrysku oraz układ hybrydowy SHVS (układ hybrydowy typu „mild”, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszenia) instalowany na płycie podłogowej nowej generacji.System łączący zintegrowany rozrusznik z alternatorem (ISG) oraz specjalny akumulator litowo- jonowy.

suzignis4a

Zawieszenie i napęd 4WD

Płaska struktura ramy zawieszenia przyczynia się do uzyskania wysokiej sztywności i niskiej wagi. Zastosowano stabilizator przy przednim i tylnym zawieszeniu (w wersji 2WD).

Minimalny prześwit wynoszący 180 mm uzyskano dzięki zastosowaniu opon o dużej średnicy nawiązujących wyglądem do ogumienia stosowanego w crossoverach. Specjalne opony przyczyniają się do ograniczenia oporów toczenia, a także zapewniają wysoką stabilność podczas wykonywania manewrów i wysoki komfort jazdy.

Ignis wykorzystuje napęd 4WD ze sprzęgłem wiskotycznym, pozwalający pokonać niesprzyjający teren i oferujący wysoką wydajność paliwową. Podczas zjazdu ze stromego wzniesienia, gdy hamowanie silnikiem nie jest możliwe, system Hill Descent Control automatycznie redukuje prędkość jazdy do około 7 km/h bez konieczności wciskania pedału hamulca przez kierowcę. Kontrola trakcji (Grip Control) wspomaga ruszanie na śliskiej nawierzchni.

suzignis5a

Rozwiązania podnoszące komfort i bezpieczeństwo

W kompaktowym nadwoziu zainstalowano osobno regulowane (50:50) i przesuwane tylne fotele z pochylanymi oparciami. Siedzeniami można sterować również z bagażnika. We wnętrzu znajduje się wiele przydatnych schowków. Zastosowano system nawigacji z wbudowaną pamięcią, kompatybilnego z Apple CarPlay. Posiada on funkcję monitorowania we wszystkich kierunkach z panoramicznym widokiem i jest oferowany jako opcja.

W przednich drzwiach zastosowano szyby z filtrem blokującym promieniowanie podczerwone i ultrafioletowe, natomiast szyba czołowa posiada filtr blokujący promieniowanie podczerwone (w wersji Hybrid MZ). Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewanie fotela kierowcy i tylne kanały wentylacyjne, tempomat z możliwością ustawienia prędkości jazdy od około 45 do 100 km/h (w wersji Hybrid MZ) oraz siedmiobiegowa przekładnię z łopatkami do zmiany biegów (w wersji Hybrid MZ).

Systemy wspomagające to: Dual Camera Brake Support (DCBS – zapobiegania kolizjom), zapobiegający przypadkowemu ruszeniu z miejsca, ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu, ostrzegania o zbaczaniu z toru jazdy, ostrzegania o pojeździe znajdującym się z przodu oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu.

Technologia TECT (Total Effective Control Technology) efektywnie pochłania i rozprasza energię uderzenia. Nadwozie ogranicza obrażenia pieszych podczas kolizji, a przedni zderzak chroni nogi pieszego.