Swój debiut miała właśnie trzecia generacja motocykla Suzuki Hayabusa. Po raz pierwszy w historii marki jednoślad miał swoją premierę w Wirtualnym Salonie Suzuki.
Przy okazji prezentacji w Suzuki Motorcycle Global Salon podano cenę – pojazd kosztuje 84 900 złotych.
Zobacz także:
Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Hayabusa dostarczała moc większą niż jakikolwiek inny motocykl sportowy i moment obrotowy do 6000 obr./min. Nowa Hayabusa podtrzymuje tę tradycję, oferując jeszcze mocniejszy silnik i płynną, szybszą jazdę w niskim i średnim zakresie obrotowym.
Zaawansowany zestaw inteligentnej elektroniki pozwala kierowcy wybrać jak motocykl będzie reagował na jego polecenia i jak będzie się spisywał w różnych sytuacjach. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania.
Nowy model jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy pierwszych egzemplarzy do ów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Silnik
* chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy, o pojemności 1340 cm3;
* zaprojektowany na nowo układ wydechowy, spełniający normy emisji spalin Euro 5;
* płynny i równomierny sposób oddawania mocy w niskim i średnim zakresie obrotów.
Podwozie
* lekka i wytrzymała, podwójna rama oraz wahacz z odlewu aluminium;
* aerodynamiczne owiewki;
* ustawienie zawieszenia – w pełni regulowanego, odwróconego widelca KYB o średnicy 43 mm oraz amortyzatora tylnego KYB;
* czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracujące z dwoma 320-milimetrowymi tarczami;
* nowe opony Bridgestone;
* nowe 7-szprychowe koła;
* rozkład masy wynoszący 50:50;
* połówki kierownicy zamontowane o 12 mm bliżej kierowcy.
Systemy elektroniczne
* Suzuki Intelligent Ride System (wspomagania jazdy);
* Suzuki Drive Mode Selector Alpha – przełącznik trybu jazdy: z trzech fabrycznych lub trzech indywidualnie ustawianych;
– Motion Track Traction Control System – kontroli trakcji (10 trybów + możliwość wyłączenia);
– Power Mode Selector – przełącznik trybu mocy silnika (3 tryby);
– dwukierunkowy quickshifter (2 tryby pracy + możliwość wyłączenia);
– Anti-lift Control System – przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła (10 trybów + możliwość wyłączenia);
– Engine Brake Control System – kontroli hamowania silnikiem (3 tryby + możliwość wyłączenia);
* Active Speed Limiter – ogranicznik prędkości;
* Launch Control System – Asystent startu (3 tryby);
* Emergency Stop Signal – sygnalizacja hamowania awaryjnego;
* Suzuki Easy Start System – łatwego rozruchu;
* Low RPM Assist – asystent ruszania;
* Cruise Control System – tempomat;
* Combined Brake System – kombinowany układ hamulcowy;
* Motion Track Brake System – kontroli hamowania;
* Slope Dependent Control System – kontrolowania jazdy po pochyłości;
* Hill Hold Control System – Asystent ruszania pod górę.
Wyposażenie
* zestaw wskaźników wyposażony w nowy wyświetlacz TFT LCD z funkcją aktywnego wyświetlacza (Active Data Display);
* ustawione pionowo światła w systemie Multi-LED;
* zintegrowane z kierunkowskazami światła pozycyjne;
* tylne światła w systemie LED;
* ułatwiające obsługę przełączniki na połówkach kierownicy.