SUPERTEST EKONOMII 2017: PRZEJADĄ 250 KILOMETRÓW

testekono1

Volkswagen e-Golf będzie pierwszym samochodem elektrycznym w 14 letniej historii Supertestu Ekonomii. Również po raz pierwszy na trasę imprezy wyjedzie Iveco Stralis 400NP.

Ciągnik siodłowy udostępniony został z ekologicznym silnikiem zasilanym LNG – ciekłym gazem ziemnym. W gronie pozostałych uczestników zwracają uwagę Alfa Romeo Giulia 2.2 zasilana olejem napędowym oraz benzynowa Skoda Octavia 1.0.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Start i meta w najbliższą sobotę na stacji paliwowej Shell w podwarszawskich Markach. e- Golf uzupełni zasoby energii w jednej ze stołecznych stacji obsługi sieci Volkswagen, a Iveco Stralis 400NP napełni zbiorniki gazu w zajezdni autobusowej MZK przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie.

testekono2

Wszyscy uczestnicy będą mieli do przejechania liczącą niespełna 250 km trasę okrężną z Marek drogą krajową nr.8 i S8 do Wyszkowa, następnie drogami nr. 62 i 50 przez Serock i Wyszogród dojadą do węzła Wiskitki, skąd autostradą A2 i drogą S8 wrócą na metę obok Centrum Handlowego M1 w Markach.

Tegoroczny Supertest Auto Klub Dziennikarzy Polskich przygotowuje wspólnie z internetowym tygodnikiem motoryzacyjnym iAuto a nad przebiegiem imprezy czuwać będą sędziowie ze stołecznego Moto Auto Klubu. We wcześniejszych edycjach uczestniczyło łącznie 126 samochodów 27 marek, jedyną która miała swoich reprezentantów we wszystkich edycjach był Fiat. W klasyfikacji generalnej (koszt paliwa na 100 km) siedmiokrotnie zwyciężały auta napędzane silnikami wysokoprężnymi, czterokrotnie zasilane gazem ziemnym a raz triumfował samochód hybrydowy.

Auta spalinowe zatankują najnowsze, dostępne w Polsce od czerwca, paliwa Shell V-Power, opracowane we współpracy z Ferrari i wzbogacone o innowacyjna technologię Dynafleks, wspomagającą wydajność pracy silnika.