SUPERBRANDS 2013: GOODYEAR W CZOŁÓWCE

Marka Goodyear została wyróżniona w tegorocznej edycji projektu Superbrands. O prestiżowy certyfikat walczyły w tym roku 1863 marki w 30 kategoriach, m.in. motoryzacyjnej. O sukcesie decydowały na równi: rozpoznawalność wśród konsumentów oraz uznanie w oczach ekspertów.

– Bardzo się cieszymy z przyznanego nam certyfikatu Superbrands. To pierwsze nasze wyróżnienie w tym plebiscycie. Certyfikat cieszy tym bardziej, że wynika ono zarówno z opinii konsumentów, która jest dla nas niezwykle ważna, jak i z kompleksowej oceny marki przez fachowców – powiedziała Marta Szczepańska, Junior Brand Manager marek Goodyear i Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Projekt Superbrands działa w Polsce od 2005 roku. Na świecie ta niezależna organizacja obecna jest w 80 krajach. Projekt cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm z uwagi na swój prestiż oraz standard oceny marek. Jego celem jest wyróżnienie tych najsilniejszych na polskim rynku.

Weryfikacja zgłoszeń przebiega dwuetapowo. Najpierw, za pomocą badania konsumenckiego przeprowadzanego przez Gfk Polonia na próbie 15 000 respondentów, są wybierane marki najlepiej rozpoznawalne wśród konsumentów.

W ten sposób wyłoniono 600 marek, które poddano dalszej ocenie ekspertów. Eksperci oceniali wizerunkową siłę marek w odniesieniu do polskiego rynku. Radę Marek tworzą specjaliści zajmujących się marketingiem, badaniami, strategią, brandingiem, reklamą oraz PR.

Aby otrzymać certyfikat Superbrands marka musiała otrzymać łączną ocenę (internautów oraz ekspertów) powyżej średniej dla danej kategorii. W ten sposób certyfikowane zostały tylko te, które cechowały się wysoką rozpoznawalnością i dobrym wizerunkiem w oczach klientów, jak i wśród specjalistów.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach.