Rozpoczyna się kolejny, dziesiąty już sezon startów zespołu Dunlop No Limit VTG. Jak co roku team zapowiada walkę o czołowe pozycje. Fanów motoryzacji czeka jednak niespodzianka – GMC Typhoon, z którym team był kojarzony do tej pory odchodzi na zasłużoną motoryzacyjną emeryturę.
Marcin Blauth poprowadzi teraz legendarnego Chevroleta Camaro SS. Zawody na ¼ mili to – oprócz popisu refleksu i opanowania kierowców – także wyścig technologii. Dlatego już od jesieni ubiegłego roku w warsztacie VTG powstawała całkiem nowa konstrukcja, budząca ekscytację i ciekawość świata drag racingu. Premiera nowej maszyny odbyła się 19 maja br. w Warszawie.
– Camaro No Limits jest unikatowe – to jedyny egzemplarz na świecie, który posiada napęd na obie osie. W miejscu seryjnego silnika umieściliśmy wyczynowy GM Small Block Les Youg o pojemności 6.3 litra z dwiema turbinami Holset, który generuje 1500 KM i 1650 Nm momentu obrotowego. Auto wyposażone jest w 3-biegową automatyczną skrzynię biegów TH400. Właściwą trakcję i prowadzenie zapewnia gwintowane zawieszenie 4Link. Kolektory wydechowe i ssące, intercoolery, wydechy i orurowanie dolotów, to dzieło firmy VTG. Komputer sterujący pracą silnika pochodzi z kolei od Autronika – opisuje swoją maszynę Marcin Blauth.
Poszczególne rozwiązania mają zapewnić Chevroletowi wyjątkową moc – Camaro No Limits będzie potrzebować tylko 2,5 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, 5,5 sekundy, żeby osiągnąć 200 km/h. Pokonanie ¼ mili powinno więc zająć mniej niż 7 sekund.
– Nasze plany są ambitne, dlatego bardzo solidnie przygotowujemy się do nadchodzącego sezonu. Camaro No Limits poddaliśmy wielu testom, ale o tym, jak auto ostatecznie zachowa się na torze, przekonamy się dopiero podczas wyścigu. Mogę natomiast zapewnić, że będziemy dalej walczyć o bicie rekordów. Wierzę, iż opływowa linia nadwozia i sprawdzone rozwiązania technologiczne pozwolą nam osiągnąć więcej niż kiedykolwiek – zapowiada M. Blauth.
Plany Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu skupiają się nie tylko na startach w polskich zawodach, ale także imprezach rangi międzynarodowej. Ten rok będzie poświęcony głównie testom nowego samochodu, co jednak nie oznacza ograniczenia apetytu na bicie rekordów.
Planowane starty w tym sezonie:
• 26-27 maja: Częstochowa, lotnisko Rudniki (2. eliminacja Pucharu Polski SSS);
• 8-10 czerwca: King of Germany;
• 17 czerwca: Ryki (1. eliminacja Pucharu Polski SSS);
• 23 czerwca: Węgry, Kunmadaras (próba bicia rekordu);
• 29 czerwca: 1 lipca – Piestany koło Bratysławy (KOE Series);
• 28-29 lipca: Ukraina, Vinnitsa;
• 31 sierpnia: 2 września br. – Chorwacja, Osijek (KOE Series);
• 8-9 września: Biała Podlaska (3. eliminacja Pucharu Polski SSS);
• 28-29 września: Serbia, Kragujevac (Final Fight, KOE).
Miniony, 2011 rok był dla Dunlop VTG NoLimit Racing Team pełen sukcesów, ale i niespodzianek. Grzegorz Staszewski zaliczył trzy zwycięstwa pod rząd oraz pobił rekord Polski na odcinku ¼ mili z czasem 8,54 sekundy i prędkością na mecie wynoszącą 260 km/h.
Z kolei w rękach Marcina Blautha znalazł się tytuł „King of Germany”. Ogromnych emocji na zakończenie sezonu dostarczyła kibicom rywalizacja Marcina Blautha z zawodnikiem z Litwy o tytuł „King of Poland”. Zawodnikowi Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu do wygranej zabrakło 0,0001 sekundy, czyli… przysłowiowej „grubości lakieru”.
W tym roku w zespole doszło do zmiany – będzie on w nadchodzącym sezonie reprezentowany tylko przez Marcina Blautha. To specjalnie dla niego w warsztacie VTG powstało nowe auto.
– Jak co roku, wiążemy duże nadzieje ze startami Dunlop VTG NoLimit Racing Teamu w kolejnym sezonie. Już wielokrotnie udowodnili, że należą do ścisłej międzynarodowej czołówki w wyścigach na ¼ mili. Cieszę się, że we współpracy z Marcinem Blauthem i jego zespołem, Dunlop może podzielić się swoimi wieloletnimi doświadczeniami w sportach motorowych i wspólnie walczyć o najlepsze czasy, najwyższe miejsca na podium – powiedział Łukasz Tłuchowski, starszy menedżer marki Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska.
Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.team.vtg.pl oraz www.dunlop.pl.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.