SUMMER MARATHON: MUZEUM ALFY ROMEO PREZENTUJE

SLro_15

W Livigno trwa trzecia edycja „Summer Marathon”, emocjonujących klasycznych, cyklicznych zawodów międzynarodowych, oznaczonych przez Oficjalnego Organizatora CSAI wyróżnieniem „Grande Evento” (Wielkie Wydarzenie).

W przepięknej scenerii lombardzkich Alp rywalizują 82 samochody pochodzące z 12 krajów, a wśród nich trzy bezcenne auta należące do kolekcji Muzeum Alfy Romeo: „6C 1750 Gran Sport” z 1930 roku, która w ogólnej klasyfikacji Mille Miglia 2014 zajęła drugie miejsce, „6C 1500 Super Sport” z 1928 roku oraz „1900 Super Sprint” z 1955.


Zobacz także:
HISTORIA – OLDTIMERS


Trzy etapy, około 630 kilometrów trasy z 81 próbami szybkościowymi (80 prób klasycznych, jedna prędkości średniej, 10,74 km z trzema pomiarami prędkości „z ukrycia”), etap miejski – okrążenie w centrum Livigno zamkniętym dla ruchu, próby wokół jeziora Como, pokonanie ośmiu forsownych alpejskich przełęczy, które zapisały się na kartach historii wyścigów samochodów sportowych: Stelvio, Mortirolo, Maloja, Bernina, Forcola, Foscagno, Furen i Foppa.

Szczególną uwagę przyciąga „6C 1750 Gran Sport” z 1930 roku (zaprojektowana przez Zagato), to samochód-legenda, który kilka tygodni temu w ogólnej klasyfikacji Mille Miglia 2014 zajął drugie miejsce. To właśnie w „1750-ce ” Tazio Nuvolari i Giovanni Battista Guidotti zwyciężyli w 1930 roku w wyścigach w Brescii, w których słynny kierowca z Mantui (Nuvolari) ustanowił rekord średniej prędkości 100 km/h na całej trasie. Pojedynek z Achille Varzi, prowadzącym również Alfę Romeo 1750 – stał się motywem przewodnim zawodów, zakończonych legendarnym „wyprzedzeniem z wyłączonymi światłami” i pokonaniem kierowcy z Galliate (Varzi).

Slro_2

Światła reflektorów skierowane są również na model „6C 1500 Super Sport” z 1928 roku (zaprojektowany przez Zakłady Farina), który jest pierwszym modelem typu „turismo”, ery konstruktora „Jano”. Ta „Tysiącpięćsetka” zadebiutowała zwycięstwem w wyścigu na torze w Modenie w 1927 roku, z załogą Enzo Ferrari i Giulio Ramponi, a rok później zainaugurowała serię 11 zwycięstw Alfy Romeo w Mille Miglia z Giuseppe Campari i Giulio Ramponi na pokładzie, którzy odnieśli zwycięstwo w samochodzie identycznym, jak egzemplarz prezentowany w słynnym Muzeum Alfy Romeo.

W „Summer Marathon 2014″ bierze udział również „1900 Super Sprint” z 1955 roku, eleganckie coupé z karoserią zaczerpniętą od wersji Touring „1900″-ki, która w latach 50. była prestiżowym samochodem typu „gran turismo” i topowym modelem Alfy w tamtych czasach („rodzinny sedan, który zwycięża w wyścigach”). 1900 SS był ulubionym samochodem wielu prywatnych kierowców, ponieważ gwarantował efektywne połączenie osiągów i niezawodności.

Jako potwierdzenie nierozerwalnej więzi łączącej samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, tym trzem zabytkowym samochodom będzie towarzyszyć kilka egzemplarzy nowej Alfy Romeo Giulietta, następcy włoskiej motoryzacyjnej ikony, która w tym roku obchodzi 60. urodziny.

Stro_3