Zawodnicy projektu STAG Rally Team, wspierani przez firmę AC S.A. specjalizującą się w instalacjach autogaz, zostali mistrzami Polski w motosporcie.
Na podium stanęli Daniel Duda, wicemistrz Driftingowych Mistrzostw Polski w klasie PRO2 oraz Andrzej Ossowski mistrz w klasie Diesel FWD Turbo Federacji King of Poland.
Zobacz relacje:
Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Kierowcy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.
Daniel Duda, właściciel i pracownik rekomendowanego warsztatu STAG w Szczecinie przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 z silnikiem o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i drugie miejsce na podium Driftingowych Mistrzostw Polski w klasie PRO2.
Andrzej Ossowski od lat zajmuje się mechaniką samochodową i tuningiem mechanicznym. Prowadzi warsztat samochodowy w Płocku. Przygodę z wyścigami na ¼ mii rozpoczął w 2013 roku w kategorii Diesel FWD Turbo. Wszystkie modyfikacje w samochodach przeprowadza samodzielnie. Najlepszy uzyskany czas na 402 metry to 11.3 sek. przy prędkości 225 km/h. Do swoich sukcesów może dopisać tytuł mistrza w klasie Diesel FWD Turbo federacji King of Poland 2019.
Zwycięstwo Daniela Dudy ma dodatkowe znaczenie ponieważ jego samochód został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest montaż instalacji autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację autogaz.
W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo- powietrznej zasilającej silnik spalinowy.
Debiut na torze autem z instalacją autogaz przynosi Danielowi doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie STAG Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie – również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy.
Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.
Fot.: Rafał Kurek