Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Przy budowie nowego auta producent w znacznym stopniu korzysta z technologii hybrydowej Toyoty.
Nowa hybryda japońskiej marki otrzyma prawdopodobnie nazwę Evoltis – taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym.
Zobacz także:
Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku.
W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle. W dalszej przyszłości Subaru planuje zbudować także samochód elektryczny.
Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział, że w czasie pracy nad nową, własną hybrydą plug- in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu. Toyota, właściciel 16,8 proc. akcji Subaru, oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci – Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime.
Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4×4 Toyoty – E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo- elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta RAV4 Hybrid oraz Prius na japońskim rynku.
Prius Plug-in Hybrid jest oszczędnym samochodem hybrydowym z akumulatorem ładowanym z zewnętrznej sieci, co potwierdziły badania amerykańskiej agencji EPA. Model wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu.
Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie marki – wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania.