SUBARU: ODŚWIEŻONY FORESTER W 25 ROCZNICĘ SWOJEJ PREMIERY

Przez 25 lat obecności na rynku na Starym Kontynencie do klientów trafiło ponad 357 tysięcy egzemplarzy Forestera, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem w całej gamie modelowej.

W 2018 roku pojawiła się piąta generacja Forestera. Obecnie marka postanowiła udoskonalić konstrukcję, tak by sprostać coraz większym wymaganiom kierowców na całym świecie.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Odświeżony wygląd europejskiego bestsellera Subaru

Zmianom poddana została przednia część nadwozia. Większa heksagonalna atrapa chłodnicy o bardziej wyrazistym kształcie w połączeniu z przeprojektowanymi reflektorami dodaje sportowego charakteru. Przedni zderzak wystaje nieco poniżej zestawu świateł. Oprócz zmian stylistycznych pojawiły się trzy nowe barwy lakierów, jakie będą oferowane do nowego Forestera. Do dotychczasowej palety dołączają kolory: Cascade Green Sinica, Brilliant Bronze Metallic oraz Autumn Green Metallic. Charakter modelu podkreślają felgi ze stopów lekkich z nowym wzorem.

Komfort

Najnowszy Forester kontynuuje tradycję modelu, oferując połączenie wygody prowadzenia ze sprawnością poruszania się w terenie, jaką cechuje się SUV. Udoskonalone zawieszenie oraz bardziej responsywny układ kierowniczy sprawiają, że auto lepiej zachowuje się na drodze i zapewniają kierowcy większą pewność prowadzenia. Połączenie Symmetrical AWD, będącego znakiem rozpoznawczym pojazdów Subaru, z układem napędowym e-BOXER ze specjalnie zaprojektowaną skrzynią biegów Lineartronic gwarantuje płynniejsze przyspieszenie, a w razie potrzeby odpowiednio wysoki moment obrotowy.

Debiutująca na rynku wraz z obecną generacją Forestera technologia Driver Monitoring System została zaktualizowana tak, by poprawić komfort podróżowania. Nowa funkcjonalność pozwala za pomocą gestów sterować temperaturą wewnątrz pojazdu, bez odrywania przy tym wzroku od drogi. Eliminuje konieczność korzystania z panelu klimatyzacji, dzięki czemu umożliwia pełne skupienie się na prowadzeniu Forestera.

Zadaniem systemu X-MODE jest wspieranie kierowcy w terenie poprzez odpowiednie sterowanie silnikiem, skrzynią biegów, napędem i hamulcami. Jedną z nowych funkcji jest możliwość automatycznego wyłączenia trybu X-MODE przy prędkości powyżej 40 km/h oraz samoczynnego aktywowania go, gdy prędkość spadnie poniżej 35 km/h. Druga nowość to optymalizacja trybu Hill Descent Control, utrzymującego stałą, zadaną prędkość podczas zjazdu ze wzniesień. Kiedy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, Forester natychmiast zwiększy prędkość, a gdy zdejmie z niego nogę, samochód powróci do prędkości pierwotnej.

Nowa era bezpieczeństwa z EyeSight

Technologia EyeSight została uzupełniona o następujące rozwiązania:

Lane Centering Function odciąża kierowcę podczas długiej, monotonnej trasy poprzez autonomiczne trzymanie się środka pasa ruchu lub poprzedzającego pojazdu. Dzięki rozszerzeniu kąta widzenia i poprawie wydajności kamer EyeSight technologia jest w stanie utrzymać tor jazdy za pojazdem znajdującym się nawet na dalekim dystansie i zareagować w przypadku, gdy pojazd zjeżdża na zajmowany przez Forestera pas bezpośrednio przed nim.

– Zoptymalizowany EyeSight jeszcze lepiej radzi sobie przy współpracy z Pre-Collision Braking na różnego rodzaju skrzyżowaniach, gdzie podczas włączania się do ruchu najczęściej dochodzi do wypadków oraz potrąceń pieszych lub rowerzystów.

– Kiedy jest możliwe uniknięcie zderzenia dzięki próbie autonomicznego ominięcia przeszkody, Autonomous Emergency Steering we współpracy z układem hamulcowym pomaga bezpiecznie ominąć przeszkodę, zmieniając tor jazdy.

– Bardziej naturalna i precyzyjna technologia Lane Departure Prevention dba o to, żeby kierowca trzymał się swojego pasa ruchu, nawet podczas pokonywania podwójnych zakrętów.

Road Edge Lane Departure Prevention zapewnia pewność podczas prowadzenia na wąskich drogach, których skraj często jest nieoznakowany, i w razie zmiany toru jazdy pomaga go skorygować.