Po 26 latach od premiery pojawia się szósta generacja Outbacka, stworzonego w harmonii z dziedzictwem i filozofią marki Subaru. Nowy Outback w polskich salonach dostępny będzie już w maju.
Subaru Outback MY2021 występuje w czterech wersjach. Linia nowego Outbacka, zaprojektowana zgodnie z filozofią „Dynamic x Solid”. Całkowicie przeprojektowana przednia atrapa z trójwymiarowym przednim grillem i nowymi reflektorami LED optycznie poszerza sylwetkę, a dodatkowo podkreśla atletyczną budowę samochodu. Dopełnieniem są masywne nakładki progów oraz duże, 18-calowe felgi aluminiowe.
Zobacz także:
W porównaniu z poprzednią generacją nowy Outback jest dłuższy o 50 mm (4870 mm) i szerszy o 35 mm (1875 mm) oraz może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 561 l. Wysokość Outbacka to 1675 mm, jedynie wersja Cross jest niższa o 5 mm.
Chromowane dodatki i ramki wokół lamp przeciwmgłowych oraz antena w kształcie płetwy rekina w kolorze lakieru w połączeniu z satynowym wykończeniem lusterek bocznych i oryginalnymi relingami dachowymi są eleganckie i nowoczesne. Wersja Cross będzie charakteryzowała się bardziej offroadowym wyglądem. Zawierać będzie mocne akcenty w postaci czarnych emblematów, lusterek bocznych i ciemnografitowych felg, uzupełnione zielonymi elementami znajdującymi się na nadwoziu. Wraz z nowym Outbackiem zaprezentowane zostały nowe kolory lakierów w gamie modelu – Autumn Green Metallic i Brilliant Bronze Metallic.
Ulepszone systemy bezpieczeństwa
Subaru Outback walczy o pozycję lidera segmentu w dziedzinie bezpieczeństwa. Powiększona powierzchnia przedniej szyby oraz zoptymalizowany układ lusterek i słupków „A” konstrukcyjnie minimalizuje martwe pole. Do dyspozycji kierowcy jest także bezpłatny system reagowania w sytuacjach awaryjnych eCall. W przypadku kolizji lub innego zdarzenia awaryjnego automatycznie nawiązuje on kontakt z call center i przekazuje informacje o położeniu oraz liczbie pasażerów. W nagłych sytuacjach użytkownik może samodzielnie skontaktować się z numerem alarmowym, korzystając z przycisku SOS znajdującego się w górnej części podsufitki.
Nowy Outback w standardzie jest wyposażony w ulepszoną wersję systemu Subaru EyeSight®. Poprawiono wydajność oprogramowania, rozszerzono kąt widzenia kamer a także wprowadzono nową konstrukcję zapobiegająca dotknięciu soczewki oraz kierownicę z funkcją delikatnej wibracji.
W skład systemów bezpieczeństwa prewencyjnego wykorzystujących Subaru EyeSight wchodzą między innymi następujące funkcje wspomagania kierowcy:
– W przypadku niewystarczającej drogi hamowania system Autonomus Emergency Steering dokona próby ominięcia przeszkody.
– Gdy używany jest tempomat adaptacyjny, a system Preceding Vehicle Adaptive Steering Control rozpozna pasy ruchu, Outback precyzyjnie utrzymuje pozycję w pobliżu środka pasa ruchu, pomagając kierowcy podczas długiej i monotonnej jazdy,
– Jeśli system Lane Sway Warning wykryje „pływanie” wewnątrz pasa ruchu, ostrzega kierowcę wizualnie i wibracją kierownicy,
– Lane Departure Prevention chroni kierowcę przed opuszczeniem pasa ruchu niezależnie od krzywizny drogi. W razie braku oznaczeń pasa wykrywana jest granica jezdni, a system ostrzega kierowcę, gdy ten ją przekracza,
– Zastosowanie Intelligent Speed Limiter automatycznie ustawi limit prędkości samochodu zgodnie ze wskazaniem ograniczenia rozpoznanym na znaku drogowym,
– Subaru EyeSight wizualnie i dźwiękowo informuje kierowcę w przypadku braku reakcji na ruszenie poprzedzającego pojazdu,
– Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą prewencyjnie ostrzega za pomocą sygnału dźwiękowego wraz z automatycznym ograniczeniem mocy silnika w przypadku omyłkowego użycia biegu „Drive”, gdy bezpośrednio przed samochodem znajduje się przeszkoda.
– Od teraz nowy Outback wyposażony jest w znaną z Forestera technologię Driver Monitoring
System, potrafiącą rozpoznać kierowcę i automatycznie dostosować fotel, preferowaną temperaturę, a nawet ulubioną stację radiową. Dodatkowo dyscyplinuje ona kierującego sygnałem dźwiękowym i stosownym komunikatem, gdy ten nie skupia wzroku na drodze.
– Adaptive Driving Beam inteligentnie prowadzi strumień światła w taki sposób, aby nie oślepiać samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka, jednocześnie skutecznie oświetlając drogę.
Powadzenie zapisane w genach
Nowy Outback został zbudowany na sprawdzonej platformie Subaru Global Platform. Zastosowanie SGP zwiększa poziom bezpieczeństwa i poczucie pewności prowadzenia samochodu. Redukuje do bezwzględnego minimum wibracje i hałas podczas prowadzenia, co bezpośrednio przekłada się na komfort jazdy.
Outback dostępny jest z wolnossącym silnikiem benzynowym w układzie bokser o pojemności 2,5 litra. Ta jednostka napędowa o mocy 169 KM z maksymalnym momentem obrotowym 252 Nm przy 3800 obr./min. spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6d. Silnik, który został zestrojony z 8-stopniową przekładnią CVT, cechuje się zużyciem paliwa na poziomie 9,1 / 6,5 / 7,4 l/100 km według normy NEDC.
Napęd – znak rozpoznawczy samochodów Subaru – przenoszony jest symetrycznie na wszystkie cztery koła i daje pewność prowadzenia oraz maksymalną przyczepność, a aktywne wektorowanie momentu obrotowego zapewnia dobre osiągi, również podczas pokonywania zakrętów z większą prędkością. Nowy Outback dzięki wysokiemu, 213-milimetrowemu prześwitowi i dużym kątom natarcia, zejścia i rampowemu (19,7°/ 22,6°/ 21°) ma jeszcze lepsze właściwości terenowe niż poprzednik. Po aktywowaniu X-MODE Hill Descent Control samochód automatycznie utrzymuje stałą, zadaną mu prędkość podczas zjazdu. Pozwala to kierowcy skupić się na drodze podczas zjeżdżania ze stromych wzniesień.
Interfejs idealnie dopasowany do przyzwyczajeń kierowcy
Komunikacja kierowcy z samochodem w Outbacku szóstej generacji odbywa się zarówno analogowo, jak i w sposób cyfrowy. Najważniejsze przełączniki, które powinny się znaleźć pod ręką, tak aby móc korzystać z nich, nie odrywając wzroku od drogi, pozostały klasyczne. Dodatkowo w centralnej części deski rozdzielczej znajduje się duży, 11,6-calowy wyświetlacz Full HD, sterowany dokładnie tak, jak robimy to w przypadku smartfona. System infotainment ma również funkcję sterowania głosowego. Zaprojektowany przez Subaru interfejs umożliwia także korzystanie z funkcji Apple CarPlay lub Android Auto, które dają dostęp do dodatkowych, przydatnych aplikacji.
Program szkoleń SJS
Subaru Import Polska kontynuuje działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach. W związku w tym, użytkownicy nowego Outbacka zostali objęci programem szkoleń finansowanych przez Subaru Import Polska. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów Szkoły Jazdy Subaru, która rozpoczęła swoją działalność w 2000 roku.