Subaru Corporation ma przyjemność świętować w tym roku 50. rocznicę debiutu swojego symetrycznego napędu wszystkich kół (AWD).
Od czasu wprowadzenia we wrześniu 1972 roku vana kombi Subaru Leone 4WD, czyli pierwszego w Japonii masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem czterech kół, firma wyprodukowała do tej pory około 21 milionów pojazdów z systemem AWD.
Zobacz także:
DACIA: MARKA OTWIERA NOWY ROZDZIAŁ SWOJEJ HISTORII
Modele AWD stanowią obecnie 98% globalnej sprzedaży samochodów Subaru, a wszystkie wyposażone są w układ Subaru Symmetrical AWD z poziomym, przeciwsobnym silnikiem SUBARU BOXER.
Najbardziej charakterystyczną cechą Symmetrical AWD jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym wzdłużnie silnikiem SUBARU BOXER. Kombinacja nisko położonego środka ciężkości zapewnianego przez silnik i doskonałego wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność będące nieodłącznymi cechami napędu wszystkich kół, oferując wysokie możliwości jezdne w różnych warunkach pogodowych i drogowych.
Oprócz tych zalet, Subaru nieustannie doskonali możliwości swojego systemu AWD zgodnie z filozofią „produkcji samochodów zorientowanych na człowieka”, aby zapewnić większe poczucie jedności z pojazdem, oferującego więcej „przyjemności i spokoju ducha” kierowcy i pasażerom. Technologia AWD Subaru ewoluuje również w pojazdach z napędem elektrycznym. W modelach wyposażonych w układ napędowy „e-BOXER” sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, bardzo czuły silnik elektryczny umożliwia precyzyjniejsze sterowanie systemem AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg czy lód, a także lepsze możliwości prowadzenia pojazdu na wyboistych drogach.
Dwusilnikowy napęd AWD zastosowany w zupełnie nowym elektrycznym SUV-ie Solterra został opracowany z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w ramach naszej inicjatywy badawczo-rozwojowej poświęconej AWD, która rozpoczęła się w 2005 roku, oferując możliwości prowadzenia pojazdu i zadowolenie z jazdy charakterystyczne dla Subaru.
Będąc jedną z głównych technologii, które stanowią podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, system AWD Subaru jest nieustannie ulepszany od ponad pół wieku – powiedział Tomomi Nakamura, prezes i dyrektor generalny Subaru Corporation. W erze elektryfikacji będziemy nadal udoskonalać nasze kultywowane od dawna możliwości napędu wszystkich kół, korzystając z technologii elektryfikacji i dążyć do „Subaru Difference” (czyli „różnicy oferowanej przez Subaru”) widocznej w takich elementach jak stabilność, dynamika jazdy i prowadzenie pojazdu.
Subaru w dalszym ciągu będzie angażować się w zapewnianie „przyjemności i spokoju ducha” klientom na całym świecie, poprzez dalsze ulepszanie swoich unikalnych podstawowych technologii, rozwijając jednocześnie fuzję obecnych i przyszłych technologii po to, aby sprostać potrzebom zmieniających się czasów.