Europejskie floty zyskują dostęp do portalu internetowego poświęconego efektywności paliwowej. Goodyear Dunlop uruchamia nowy portal, aby pomagać flotom w poprawie parametrów ekonomicznych działalności przewozowej oraz zmniejszaniu wpływu na środowisko naturalne.
W ramach kampanii wspierania flot transportowych powstała strona www.fleet-fuel-efficiency.eu. Zgodnie z wynikami ankiety – przeprowadzonej w grupie ponad 400 firm (w tym również polskich) zarządzających flotami – prawie jedna trzecia (28 proc.) z nich stwierdziła, że brak informacji uniemożliwia im zwiększanie efektywności poprzez oszczędności w zużyciu paliwa.
Portal internetowy i strona w serwisie Twitter (@efficientfleet) zawierają najnowsze informacje branżowe na ten temat. Można tam znaleźć wskazówki firmy Goodyear Dunlop dla flot jak zwiększać ekonomiczność działalności, są również przedstawione dobre praktyki – studium przypadków w zakresie zarządzania flotami w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego.
Portal www.fleet-fuel-efficiency.eu. to także źródło wiedzy o najbliższym ‘Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym’ Goodyear Dunlop, które odbędzie się 25 stycznia br. w Brukseli. Europejscy ustawodawcy, eksperci przemysłowi i naukowcy zajmujący się tematyką transportu przekażą w Brukseli informacje o innowacjach, trendach w legislacji i badania, mogących pomóc firmom transportowym w podnoszeniu efektywności ich działalności transportowej oraz zmniejszaniu emisji CO2. Głównym prelegentem będzie Siim Kallas, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Komisarz unijny ds. transportu.
– Pragniemy, aby nowy portal był forum dla flot z całej Europy, na którym będą mogły one uzyskać porady, pomoc i informacje jak zwiększać ekonomiczność swojej działalności – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu (Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) opon ciężarowych Goodyear Dunlop Europe.
Firma Goodyear przeprowadziła sondaż ilościowy od września do listopada 2011 r. na ponad 400 menedżerach europejskich flot transportowych, zajmujących się zarówno transportem długodystansowym, jak i regionalnym. Respondentom z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski i Beneluksu zadano telefonicznie lub mailowo 20 pytań ilościowych dot. ich doświadczeń i opinii związanych z zarządzaniem efektywnością paliwową. Wyniki badania objęły różne przedsiębiorstwa z całego sektora: 60 proc. flot składających się z 1-50 ciężarówek (te floty są najbardziej narażone na wzrost kosztów), 30 proc. flot liczących 51-250 ciężarówek i 10 proc. flot posiadających więcej niż 250 pojazdów ciężarowych. Pełne wyniki zostaną zaprezentowane podczas „Sympozjum ekonomiki jazdy
w europejskim transporcie drogowym Goodyear Dunlop”.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wśród klientów – producentów są: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.