Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych.
Sterowiec będzie można zobaczyć na niebie od piątku, 14 czerwca do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów.
Zobacz relacje:
NIE TYSIĄCE A MILIONY ZŁOTYCH MOŻE KOSZTOWAĆ JAZDA PO ALKOHOLU!
Sterowiec Goodyear Blimp to symbol i od dziesięcioleci nasz powietrzny ambasador obecny podczas wielu międzynarodowych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Odkąd Goodyear powrócił do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, sterowiec stał się popularnym elementem wydarzeń na Circuit de la Sarthe. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję również w tym roku. Obserwując zmagania na torze warto spojrzeć również w górę!, powiedział Luca Andreoni, dyrektor Goodyear ds. marek konsumenckich w EMEA.
Najważniejsze fakty o sterowcu Goodyear Blimp
Mierzący 75 metrów długości, 19,5 metra szerokości i 17,4 metra wysokości europejski sterowiec Goodyear Blimp jest obecnie największym tego typu statkiem powietrznym na świecie. Objętość jego powłoki wynosi 8425 m3 i jest ona wypełniona niepalnym helem dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Sterowiec może zabrać na pokład 14 pasażerów, a za sterami zasiada dwóch pilotów.
Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, są to Zeppeliny (model NT). Każdy z nich napędzany jest trzema silnikami o mocy 200 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 125 km/h i zasięgu 1000 km. Zazwyczaj poruszają się wzdłuż głównych dróg lub autostrad i mogą latać maksymalnie na wysokości 3000 metrów. Na co dzień Goodyear Blimp w Europie stacjonuje w bazie na lotnisku Essen/Mülheim w niemieckim regionie Ren-Ruhra, a jego amerykańskie bazy mieszczą się w Ohio, na Florydzie i w Kalifornii.
Powietrzny ambasador Goodyear od ponad wieku
Po raz pierwszy sterowce Goodyeara wzbiły się w powietrze w 1910 r., a marka była jednym z pionierów rozwoju tej formy podróży lotniczych. W latach 50. XX w. sterowiec Goodyear Blimp zaczął być wykorzystywany do transmisji telewizyjnych z powietrza – zadebiutował podczas Parady Róż i meczu futbolu amerykańskiego Rose Bowl w 1955 roku jako pierwsza platforma kamerowa w branży. Od tego czasu sterowce Goodyear Blimp są stałym elementem wydarzeń, od Super Bowl po królewskie wesela i wiele innych, odwiedzając około 200 imprez rocznie.