Na stacjach Statoil w Polsce dostępne są paliwa zimowe, a na stacjach formatu premium oferowane jest nowe paliwo arktyczne milesPLUS diesel, które dzięki wzbogaconej formule i nowym dodatkom uszlachetniającym pozwala zmniejszyć zużycie paliwa do 3 procent.
Koncern, jako pierwszy wprowadził do sprzedaży na swoich stacjach w naszym kraju arktyczny olej napędowy – obecnie oferowany jest też produkt specjalnie przygotowany na zimę o jeszcze lepszych właściwościach.
Zobacz także:
Skład nowego arktycznego oleju napędowego milesPLUS diesel został skomponowany tak, by zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa do 3 proc. Dzięki obniżeniu Temperatury Mętnienia oraz Temperatury Zablokowania Zimnego Filtra (TZZF), uruchomienie silnika napędzanego tym paliwem będzie możliwe nawet przy spadku temperatury poniżej -32°C. Ponadto produkt nie zawiera biokomponentów, które często bywają przyczyną powstawania osadów w układzie wtryskowym oraz wpływają negatywnie na zimowe właściwości oleju napędowego.
Standardowe paliwa zimowe dostępne na polskim rynku, są najczęściej wzbogacane tzw. „depresatorami”. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych w ograniczonym zakresie, nie gwarantując jednocześnie bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia naprawdę niskich temperatur.
Olej napędowy milesPLUS diesel klasy arktycznej, zapewnia najlepszą dostępną na rynku ochronę przed mrozami i minimalizuje ryzyko unieruchomienia pojazdu nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Paliwo to produkowane jest na zamówienie Statoil Fuel & Retail Polska oraz przechowywane jest w oddzielnych zbiornikach na bazach paliwowych. Wymaga również dodatkowego nadzoru podczas transportu i magazynowania na stacjach. Oprócz specjalnie przygotowanego produktu bazowego o obniżonej gęstości i zmodyfikowanym składzie frakcyjnym, paliwo to zostało wzbogacane pakietem dodatków uszlachetniających.
Olej zapewni bezproblemową eksploatację w typowych zimowych warunkach. Również skład zimowego SupraGazu dobrano tak, aby w trakcie eksploatacji pojazdu w niskich temperaturach silnik pracował równomiernie i wydajnie. W sprzedaży dostępne są także zimowe odmiany benzyn – milesPLUS 98 i miles 95 – ze zmodyfikowaną formułą, która dzięki zwiększonej prężności par i wyższemu indeksowi lotności ułatwia rozruch pozwalając jednocześnie zmniejszyć zużycie paliwa.
Nazwa miles sięga do norweskich korzeni firmy Statoil Fuel & Retail (SFR) oraz jej zaangażowania w zwiększanie wydajności paliwa. Już 1922 r. w Norwegii oferowano wysokiej jakości benzynę pod nazwą „MIL”, pochodzącą od słupków milowych, używanych do oznakowania dróg w Norwegii (1 mila norweska = 10 kilometrów.)
STATOIL FUEL&RETAIL POLSKA RADZI JAK PRZYGOTOWAĆ POJAZD NA ZIMĘ
Co należy zrobić, aby samochód nas nie zawiódł?
– Usuń ze zbiornika wodę. W układzie paliwowym może zbierać się woda, która dostaje się do zbiornika wraz z powietrzem. W razie konieczności należy usunąć wodę w specjalistycznym serwisie lub, po uprzednim sprawdzeniu zaleceń producenta pojazdu, poprzez dodanie do paliwa specjalnego dodatku.
Wymień filtr paliwa. Woda może się zbierać również w filtrze paliwa. Stanowi to zagrożenie dla funkcjonowania układu paliwowego zawsze wtedy, gdy temperatura spada poniżej 0°C. Zamarznięta woda ogranicza przepływ paliwa, co może spowodować zakłócenia w pracy silnika, a nawet jego unieruchomienie. Aby zapobiec takim sytuacjom najlepiej jest wymienić przed zimą filtr paliwa na nowy.
Sprawdź stan naładowania akumulatora. Bateria odgrywa kluczową rolę podczas uruchamiania silnika. Dobrze jest sprawdzić stopień jego zużycia w warsztacie samochodowym. Warto pamiętać, że akumulator należy wymieniać maksymalnie co 5 lat, bez względu na przebieg samochodu.
Tankuj odpowiednie paliwo. Przed nadejściem mrozów należy rozpocząć stosowanie paliw zimowych, przy czym przez cały okres panowania niskich temperatur ważne jest tankowanie tego samego rodzaju paliwa. Szczególnie istotne jest to w przypadku oleju napędowego oraz autogazu (LPG). Statoil Fuel & Retail Polska oferuje paliwa dostosowane do warunków zimowych na wszystkich stacjach w kraju.
Nie mieszaj paliwa arktycznego z zimowym Tylko arktyczne paliwo daje gwarancję najwyższych parametrów zimowych. Zmieszanie go z olejem napędowym innego gatunku, nawet w niewielkich ilościach, może spowodować pogorszenie parametrów niskotemperaturowych.