Stacja Mercedes na warszawskim Powiślu to pierwsze tego typu kulturalne miejsce spotkań, chill out’u i rozrywki pod znakiem trójramiennej gwiazdy. Letni pawilon działał przez 78 dni.
W ciągu 11 tygodni Stację odwiedziło około 20 000 ludzi. Przyciągnęła ich nie tylko oryginalna, konceptualna architektura budynku zaprojektowanego przez pracownię WWAA w miejscu, gdzie do niedawna stały nieestetyczne garaże.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
STACJA MERCEDES
Ale także smaczne menu oraz niebanalny program artystyczny: około 80 ciekawych wydarzeń – warsztatów, projekcji filmowych, prezentacji, dizajnu, koncertów oraz spotkań z ciekawymi postaciami. Wśród gości stacji nie zabrakło ludzi filmu (Grażyna Torbicka, Marcin Dorociński, Artur Reinhart, Dorota Kędzieżawska, Mateusz Damięcki, Michał Żebrowski), sportowców (Mateusz Kusznierewicz, Przemek Miarczyński, Iwona Guzowska ), artystów (Paweł „Swanski” Kozłowski, Maurycy Gomulicki, Szymon Kobylarz, Simone Ruess i Rafał Dominik) czy innych znanych i lubianych (Jurek Owsiak, Anna Mucha).
W Stacji nie brakowało również atrakcji dla miłośników motoryzacji. Na Powiślu gościły zarówno najnowsze modele spod znaku srebrnej gwiazdy jak nowa Klasa S, kompaktowa CLA czy potężny Actros. Regularnie pojawiali się także fani zabytkowych Mercedesów. Stacja gościła liczne „Kubusie”, „Skrzydlaki”, kultowe „Beczki” i legendarne „Pagody”, których właściciele chętnie opowiadali historie swoich skarbów.
Obecność mobilnych sprzedawców oraz pojazdów testowych umożliwiała spontaniczne jazdy testowe i wiele ciekawych rozmów. Odzew przewyższył oczekiwania organizatorów – bywalcy Stacji odbyli ponad 600 jazd testowych.
Tymczasowe pawilony (Pop-up-Stores) w centrum miasta, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie są częścią zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience”. Łączy ona nowe podejście w marketingu, sprzedaży i serwisie. Stacja Mercedes była (obok Hamburga) pilotażowym projektem Mercedesa.