STACJA MERCEDES 2016: DZIEŃ PAGODY W WARSZAWIE (GALERIA)

Dzie Pago-st0

Pod Stacją Mercedes na warszawskim Powiślu zaparkowały zjawiskowe Pagody. Do letniego pawilonu przyjechali fani marki zrzeszeni w W113 Pagoda SL Klub Polska, a wraz z nimi na Powiśle przybyły prawdziwe perełki motoryzacji.

Pagody zachwycają i podbijają serca pasjonatów motoryzacji na całym świecie. Już w latach 60. Pagoda zyskała miano kultowego auta.


Zobacz także:

STACJA MERCEDES 2016

HISTORIA/OLDTIMERS

ROZMAITOŚCI


 

Te samochody mają zdolność oczarowywania, o czym przekonali się wszyscy, którzy odwiedzili letni pawilon.

Przydomek „Pagoda” wynika z wklęsłego kształtu dachu (wersji hardtop), który przypominał zadaszenie dalekowschodnich świątyń. Pierwszy model z tej serii został zaprezentowany w salonie genewskim w 1963 r. i był następcą sportowego 300 SL Roadster. Pagodę produkowano do 1971 r. Powstało 48 912 samochodów. Projektantem Pagody, jak i wielu ówczesnych Mercedesów klasy wyższej, był Francuz Paul Bracq, który, na specjalne zaproszenie W113 Pagoda SL Klub Polska, odwiedził Polskę i Stację Mercedes w zeszłym roku. Stworzone przez niego nadwozie nowego roadstera, w swoich czasach, uchodziło za bardzo nowoczesne.

Obecnie, głównie ze względu na swoją niezawodność, Pagoda jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych samochodów klasycznych. Wśród słynnych posiadaczy tego modelu można wymienić Audrey Hepburn, Sophię Loren, Johna Lennona, Johna Travoltę, Colina Powella, Tinę Turner i Kate Moss.

Podczas Dnia Pagody w Stacji Mercedes można było nie tylko obejrzeć kultowe modele, ale także usłyszeć związane z nimi opowieści. A jak było – można zobaczyć na zdjęciach w galerii…