Ssangyong informuje, że w styczniu 2015 roku firma sprzedała 10 321 samochodów: 6.817 na rynku koreańskim i 3 504 w eksporcie.
W porównaniu do stycznia ub.r. oznacza to spadek o 11,3%, co jest wynikiem zmniejszenia dostaw na rynek rosyjski ze względu na spadek rubla. Jednak na rynku krajowym, z uwagi na dużą popularność Tivoli, sprzedaż rośnie.
Zobacz także:
Na rynku koreańskim sprzedaż przekroczyła 6 tys. pojazdów i była wyższa o 25,2 procent od zeszłorocznej. Na tak doskonałe wyniki duży wpływ miało pojawienie się nowego modelu – Tivoli, który stał się liderem na rynku kompaktowych SUV-ów.
Tivoli, po swojej premierze 13 stycznia, stał się natychmiastową sensacją. Sprzedano już 2 312 modeli, podczas gdy zamówienia na nowy produkt SsangYonga pod koniec miesiąca doszły do poziomu 7 tysięcy sztuk.
Firma odnotowała spadek eksportu (43,4 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, gdyż z powodu kryzysu rubla dokonano strategicznej redukcji dostaw do Rosji.
SsangYong poszukuje wszechstronnych rozwiązań mających na celu przezwyciężenie kryzysu na rynku rosyjskim. Wśród planowanych działań znajdzie się m.in. wzmocnienie eksportu do innych wschodzących rynków oraz do Europy, a także energiczna promocja Tivoli poza Koreą. Dodatkowo, w odpowiedzi na zainteresowanie nowym modelem, firma planuje zwiększać produkcję Tivoli.
W planach SsangYonga znajduje się również organizacja szeregu wydarzeń z udziałem klienta, takich jak jazdy testowe, które zwiększą świadomość marki nowego samochodu.
Firma zauważa, że popularność kompaktowych SUV-ów na całym świecie się zwiększa i dlatego SsangYong planuje zwiększać wydajność produkcji tak konkurencyjnego modelu, jakim jest Tivoli.
Ale nie można też uogólniać – także pozostałem modele marki (posiadające ciekawy design, co widać na zdjęciach) sprzedają się bardzo dobrze…