10 181 samochodów, czyli o 22,9 procent więcej niż w maju 2020 i o 18,6 procent więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego sprzedał w czerwcu SsangYong Motor.
Wzrost odnotowano na każdym z oferowanych modeli. Łącznie na rynek koreański trafiło 9 746 aut i eksportowano 435 pojazdów.
Zobacz także:
Sprzedaż ponad 10 tys. aut w ciągu miesiąca to nowy globalny rekord sprzedaży. Silne ożywienie na rynku koreańskim sprawiło, że popyt na SUV-y SsangYong rośnie dynamicznie od lutego.
Taki sukces to przede wszystkim efekt skutecznie wdrożonych programów sprzedaży bezkontaktowej (Untact Sales).
Podczas pandemii koronawirusa to właśnie możliwość korzystania ze zróżnicowanych kanałów zakupu – jak handel elektroniczny czy zakupy z domu – stały się głównym trendem definiującym potrzeby użytkowników.
Eksport i importerzy
Poziom eksportu SsangYong nie wrócił jeszcze do normy, a spadek popytu wynika głównie z obawy o ponowne rozprzestrzenienie się koronawirusa. Co ważne, główni dealerzy spółki wznowili sprzedaż na poziomie lokalnym.
– Rekordowa sprzedaż SsangYong w Korei – ponad 10 000 samochodów w miesiąc – to doskonały prognostyk dla rynku europejskiego, a także polskiego. Pokazuje, że klienci wybierają wysokiej jakości i doskonale wyposażone auta, za rozsądne pieniądze. Przy tak racjonalnym podejściu samochody SsangYong znajdują nabywców, gdyż są znacznie lepszym wyborem niż oferta konkurencji. Dlatego w Polsce budujemy swoją pozycję na rynku dealerskim i odważnie wkraczamy na rynek CFM-ów. Już widzimy pierwsze efekty – podnieśliśmy wartość rezydualną naszych samochodów. Samochody SsangYong są dostępne w ofercie wiodących firm leasingowych w Polsce. Kluczowe jest to, że SsangYong Motor nadal się rozwija i myśli o przyszłości – powiedział Bartosz Budnicki, Prezes Zarządu SsangYong Polska.
Stabilny rozwój
SsangYong Motor intensywnie przygotowuje się do wznowienia działalności w Europie. W maju br. wprowadził na rynek nowy model Tivoli G1.2T. Zaplanowano również wprowadzenie do oferty nowego XLV i G4 Rexton z nową skrzynią biegów i nowym silnikiem.
W ramach przygotowań do ery po pandemii, inwestuje w rozwój produktów przyszłościowych, w tym pierwszego w Korei elektrycznego SUV-a średniej wielkości, który trafi na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku.