SsangYong zaprezentował nowy model “Tivoli” – samochód z segmentu SUV-ów, który przestronności i konkurencyjności cenowej w porównaniu do sedanów ma stać się ważnym graczem nie tylko na lokalnym na rynku, ale w skali globalnej.
Wyposażony w najwyższej klasy technologie bezpieczeństwa: w aż siedem poduszek powietrznych, 71,4 proc. karoserii wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wielofunkcyjny ESP i TPMS sprawia, że kierowca i pasażerowie mogą czuć się w pełni komfortowo.
Zobacz także:
AUDI: NOWE RS3 SPORTBACK – DO SETKI W 4,3 SEKUNDY
Uroczysta prezentacja nowego modelu “Tivoli” miała miejsce w Dongdaemun Design Plaza w Seulu, a wzięło niej udział 800 gości, m.in. Minister Handlu, Przemysłu i Energii Sang-jik Jun, przewodniczący Anand Mahindra (Mahindra Group, M&M), dyrektor generalny SYMC Ju-il Li, jak również dilerzy samochodowi z kraju i z zagranicy.
– Tivoli to nowy kamień milowy na drodze rozwoju partnerstwa między Mahindrą a SsangYongiem. Nowy SUV jest ucieleśnieniem idei “Korea Can Do” i daje świadectwo bogatych tradycji SsangYonga w dziedzinie innowacji i rozwoju produktu. Jesteśmy przekonani, że Tivoli zapewni SsangYongowi dalszy wzrost. To globalny model strategiczny firmy, nad którym SYMC pracował niestrudzenie od czterech lat, kiedy to firmę zakupił indyjski koncern M&M. To kamień węgielny, na którym SsangYong oprze status globalnego lidera na rynku SUV-ów. Jako pierwszy kompaktowy SUV SsangYonga z silnikiem o pojemności 1,6 l i przy rocznej produkcji 100 tys. pojazdów rocznie, zapewnić ma firmie trwały wzrost dochodów, jak również średnio- i długoterminową strategię rozwoju – powiedział Anand Mahindra, przewodniczący Mahindra Group.
Tivoli to pierwszy nowy model SYMC od czasu przejęcia firmy przez M&M, dlatego SsangYong zainwestował 1.2 mld zł i 42 miesiące w osiągnięcie najlepszej możliwej konkurencyjności produktu pod względem wydajności, projektu, bezpieczeństwa i wygody wśród samochodów segmentu B. Pojazd, mogący pochwalić się atrakcyjnym wyglądem, przestronnością i licznymi udogodnieniami, nadaje się do roli “mojego pierwszego SUV-a”.
Atrakcyjność samochodu wzmacnia jego nowoczesny i miejski wygląd. Efekt ten osiągnięto dzięki zastosowaniu po raz pierwszy filozofii projektowej SsangYonga o nazwie “Nature-born 3Motion” i połączeniu jej z “Dynamicznym miejskim stylem” opartym na motywie “Rytmicznego ruchu”. Odwrócony trapezowaty zderzak, podkreślający wloty powietrza, kontrastuje z surowymi liniami maski. Stabilny i zbalansowany tył dopełnia całości projektu: przypominający muskularne ramiona symbolizuje pewność siebie młodości, zaś linie karoserii podkreślają rytmiczność projektu.
Wnętrze nowego modelu oddaje “kompaktowy styl deluxe”, który organizuje przestrzeń w sposób zarazem elegancki i praktyczny. Futurystyczność projektu najmocniej podkreślona została przez motyw “ruchomej przestrzeni cyfrowej”, zawierający przełączniki o charakterystycznym wyglądzie oraz szerokie zastosowanie ekranów dotykowych do kontrolowania ustawień.
Zoptymalizowana przestrzeń wewnątrz Tivoli pozwala podróżować wygodnie, przy jednoczesnej maksymalizacji przestrzeni ładunkowej. Dzięki całkowitej szerokości 1 795 mm , dwurzędowa kabina zapewnia komfort jazdy, a 423 l pojemności bagażnika sprawia, że Tivoli jest jedynym pojazdem w swoim segmencie, który zmieści aż trzy torby z kijami golfowymi. Drugi rząd foteli można całkowicie złożyć do pozycji poziomej.
Kierownica typu D-cut, stosowana głównie w samochodach sportowych “połączona” jest z zegarami osadzonymi w cylindrycznych tubach. Sześciobarwna deska rozdzielcza z wyświetlaczem 3,5 cala, zaprojektowana jest bardzo intuicyjnie. Tapicerka Tivoli dostępna jest w trzech kolorach: czarnym, beżowym i czerwonym. Ergonomiczne fotele pół- kubełkowe, wykonane z najlepszych materiałów, zapewniają komfort i trzymanie boczne podczas jazdy i skrętów, zaś zastosowane w fotelach pikowanie ściegu nadaje im ekskluzywny i luksusowy wygląd.
Układ przeniesienia napędu w Tivoli, który SsangYong pokazuje po raz pierwszy, jest wyjątkowo wydajny. Nowy silnik e-XGi 160, nad którym prace trwały trzy lata, ma 126 KM i 16,0 kGm maksymalnego momentu obrotowego.
W Tivoli znajdziemy także automatyczną skrzynię biegów drugiej generacji firmy AISIN. Układ przenoszenia napędu zapewnia dynamiczną jazdę oraz szybkość reakcji charakterystyczną dla skrzyni dwusprzęgłowej.
Każda wersja nowego SUV-a wyposażona jest w Smart Steer (inteligentny kierowca) – system, który kontroluje siłę potrzebną do kierowania pojazdem na jeden z trzech trybów (normalny, komfortowy i sportowy), dostosowany do upodobania kierowcy. Znacząco ulepszono także redukcję hałasu, wibracji i uciążliwości (NVH) dzięki zastosowaniu specjalnych paneli przy silniku, uniemożliwiających przenikanie hałasu do kabiny.
W celu usztywnienia karoserii Tivoli SsangYong zastosował stal o wysokiej wytrzymałości (HSS), z której składa się większość nadwozia, oraz stal o ultra-wysokiej wytrzymałości (UHSS), co jest wyjątkowe dla samochodów w tym segmencie. Aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów, w 10 podstawowych obszarach zastosowano ultra- wytrzymałe materiały, wytwarzane w ciśnieniowych technikach formowania na gorąco. Materiały te są dwukrotnie bardziej wytrzymałe (1500 MPa) niż zwykła UHSS (600 MPa), dzięki czemu minimalizują niebezpieczeństwo zgniecenia samochodu.
Pełnego obrazu dopełniają najwyższej klasy technologie bezpieczeństwa, którym towarzyszy siedem poduszek powietrznych chroniących także kolana pasażerów.
Przy przednich i tylnych kołach zamocowano szerokie tarcze hamulcowe gwarantujące szybką reakcję pojazdu. Oprócz tego samochody wyposażone zostały w takie systemy, jak wielofunkcyjny ESP (elektroniczny program stabilizacji), TMPS (system monitorujący ciśnienie w oponach) i diodowe (LED) światła do jazdy dziennej. Auto uzyskało świetne wyniki testów zderzeniowych w ramach AE-MDB.
Sercem systemu rozrywkowo- informacyjnego Tivoli jest złącze HDMI, które pozwala pasażerom cieszyć się obrazem i dźwiękiem z urządzeń przenośnych na siedmiocalowym wyświetlaczu, podłączonym także do kamery z tyłu pojazdu. Doskonały dźwięk zapewnia system sześciu głośników zainstalowanych w pojeździe.
Nowy kompaktowy SUV jest jedynym samochodem w swoim segmencie, który korzysta z w pełni zautomatyzowanego podwójnego systemu klimatyzacji. Układ ten nie tylko utrzymuje optymalną temperaturę powietrza w kabinie, ale oferuje także funkcję pamięci, która przechowuje trzy tryby dla wybranego ustawienia siły i kierunku nawiewu oraz temperatury powietrza, zapewniając przyjemną jazdę przez cały rok.
Tivoli wyposażony został w takie w wentylowany fotel kierowcy, podgrzewaną kierownicę, czy podgrzewane fotele drugiego rzędu. Parkowanie jest wygodniejsze dzięki systemowi wykrywania przeszkód, na który składa się sześć czujników (dwa z przodu, cztery z tyłu). Przegroda bagażowa, przełącznik automatycznego spryskiwacza i automatyczne światła awaryjne – wszystkie te dodatki czynią z Tivoli samochód wygodny.
SsangYong wprowadził w Tivoli opcję dwóch odcieni kolorystycznych dla karoserii i dachu. Dach, boczne lusterka i tylny spojler w odmiennym od reszty kolorze nadają pojazdowi miejski i dynamiczny wygląd.
Dane techniczne (specyfikacja)
* Wymiary
– długość: 4 195 mm;
– szerokość: 1 795 mm;
– wysokość: 1 590 mm;
– rozstaw osi: 2 600 mm.
* Silnik
– e-XGi160: benzynowy;
– moc: 126 KM przy 6 000 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 16.0 kGm przy 4 600 obr./min.;
– skrzynia buegów: 6-stopniowa, automatyczna lub 6-stopniowa manualna;
– zużycie paliwa: średnie 12 l/100 km (10,7 miasto – 14,0 w trasie).
* Hamulce
– tarcze wentylowane z przodu, tarcze z tyłu;
* Zawieszenie
– kolumny MacPherson z przodu, Torsion Beam – z tyłu;
* Koła:
– 205/60R16 lub 215/45R18;
* Zbiornik paliwa
– 47 litrów.
Fot.: gotivoli.com