SSANGYONG: NOWY KORANDO 2016 – ULEPSZONY

ssan_ko1

Po udanym unowocześnieniu wyglądu w 2013 roku, nowy crossover SUV marki Ssangyong – Korando otrzymuje na rok 2016 kolejne ulepszenia.

Najważniejszym z nich jest modernizacja układu napędowego, który oferuje obecnie dwa nowe silniki w standardzie Euro 6: 2,2-litrowy silnik Diesla lub 2,0-litrowy silnik benzynowy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Każdy z nich może znaleźć się w zestawie z jedną z dwóch skrzyń biegów: 6-biegową ręczną lub 6-biegową automatyczną firmy Aisin.

Nowy silnik diesla e-XDi220 charakteryzuje się dużą mocą przy jednoczesnym niskim poziomie emisji CO2. Przy maksymalnej mocy zwiększonej do 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm – w porównaniu do poprzedniej wersji silnika diesla w standardzie Euro 5 o pojemności 2,0 litra parametry te wzrosły odpowiednio o 19,4 i 11 proc. – zredukowano emisję CO2 do 137 g/km (spadek o 6,8 proc. w porównaniu do wersji z napędem na dwa koła, ręczną skrzynią biegów i systemem zarządzania energią elektryczną – EEM).

ssan_ko2

Maksymalny moment obrotowy dostarczany jest w przedziale 1400- 2800 obr./min., co zapewnia płynną jazdę od momentu ruszenia.

W nowym Korando zastosowano również szereg udoskonaleń wyposażenia, m.in. nowy 7-calowy system audio z funkcją lustrzaną wyświetlającą ekran podłączonego smartfona, który przez połączenie USV/AUX umożliwia strumieniowanie zawartości urządzeń przenośnych do zewnętrznych urządzeń audio. Na wyświetlaczu można także oglądać obraz z tylnej kamery. Zestaw Bluetooth umożliwia bezpieczne korzystanie z telefonu podczas jazdy, pasażerowie mogą korzystać ze swoich iPodów i iPhone-ów z wykorzystaniem złącza iPod, zaś system nawigacji Tom-Tom pomoże uniknąć zabłądzenia w czasie podróży.

Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz samochodu wprowadzono szereg ulepszonych funkcji, m.in. wskaźniki konsoli o podwyższonej czytelności z możliwością wyboru pomiędzy sześcioma różnymi kolorami podświetlenia w zależności od osobistych preferencji. Po raz pierwszy funkcję tę zastosowano w Tivoli.

Jeśli chodzi o ulepszenia dokonane na zewnątrz pojazdu, jako opcję udostępniono 25-watowe reflektory HID (High Intensity Discharge), które zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie w czasie nocnej jazdy, stylowe kierunkowskazy o podwyższonej widoczności, a także nową czarną i chromowaną maskownicę dla bardziej wyrafinowanego wyglądu. Samochód wyposażono także w nowe 16- i 17-calowe felgi aluminiowe, lub 18-calowe koła typu “diamond cut” dla bardziej sportowego wyglądu.

ssan_ko3

WYPOSAŻENIE – WYBRANE ELEMENTY

* Mechaniczne
– 2,2-litrowy silnik Diesla e-XDi o mocy 178 KM z filtrem cząstek stałych (CDPF) lub 2,0-litrowy benzynowy e-X Gi200 o mocy 149 KM;
– napęd na 2 koła lub aktywny na cztery koła (AWD) ze sztywnym rozdziałem dopływu mocy;
– 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów;
– 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Aisin z łatwym wyborem trybu ręcznej zmiany biegów;
– kolumny Macphersona w zawieszeniu przednim;
– zawieszenie wielowahaczowe z tyłu;
– elektryczne wspomaganie kierownicy;
– stabilizator napięcia.

* Fotele
– kierowcy – 6-stopniowa elektryczna regulacja;
– w tylnym rzędzie składane w układzie 60:40;
– tapicerka materiałowa lub skórzana;
– kierowcy – wentylowany;
– podgrzewane z przodu i z tyłu.

* Klimatyzacja: w pełni zautomatyzowana klimatyzacja z czujnikiem temperatury i cyfrowym wyświetlaczem lub ręczna.

* Wygląd
– felgi aluminiowe od 16 do 18 cali (opony od 215/65 do 225/55);
– reflektory projekcyjne o regulowanej wysokości ze wskaźnikiem czystości szkła lub HID o regulowanej wysokości;
– światła do jazdy dziennej LED;

* Wygoda
– elektroniczny eko-tempomat;
– system audio;
– 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości;
– odmrażacz przednich wycieraczek;
– szyberdach ze sterowaniem elektrycznym;
– przełącznik elektronicznego zwalniania klapy bagażnika;
– podgrzewana kierownica.

* Bezpieczeństwo
– kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu;
– boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu;
– system ostrzegania przy cofaniu;
– ISOFIX;