Po dwóch dobrych, ale jednak wakacyjnych miesiącach o relatywnie niższych wynikach, wrzesień przyniósł poprawę rezultatów rejestracji nowych samochodów o blisko 17 proc. w porównaniu z ub. rokiem i 11 proc. w odniesieniu do sierpnia.
Zarejestrowano łącznie 37 384 nowe samochody osobowe i dostawcze. Od początku roku nabywców znalazło 302 966 samochodów osobowych, czyli o 17,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Zobacz także:
W rankingu marek w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2016 roku w rejestracjach całej grupy nowych lekkich samochodów – osobowych i dostawczych liczonych razem, na pierwszym miejscu Skoda (39072; +17,2%), na drugim Volkswagen (33848; +22,5%), a za nimi Toyota (30489; +16,1%), Opel (27367; +14,1%), Ford (25537;+14,1%) i Renault (22849; +21,1%).
We wrześniu sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 765 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co daje ponad 21% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej (2 279 sztuk). Liderem sprzedaży marki w tym roku jest model Astra – 10 595 sztuk, za nią uplasowała się Corsa z wynikiem 5 039 egzemplarzy, trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka, 3 276 sztuk. Wszystkie te modele znalazły się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych aut.
– We wrześniu utrzymaliśmy pozycję lidera polskiego rynku wśród klientów indywidualnych. Bardzo się cieszę, że to właśnie Ci klienci doceniają nasze modele. Nie zapominamy jednak o przedsiębiorcach, specjalnie dla tej grupy klientów wprowadziliśmy atrakcyjny program finansowania – Opel Drive Plan. Jeszcze w październiku przedstawimy również kolejne nowości, w salonach Opla w Polsce zadebiutują nowe model: MOKKA X i Zafira – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
W weekend 21 – 23 października w salonach Opla zadebiutują aż dwa nowe modele: kompaktowy SUV – MOKKA X oraz rodzinny minivan – Zafira. Z okazji tych premier producent przygotował specjalne atrakcje. Wszyscy, którzy odwiedzą salony Opla i wezmą udział w konkursie będą mieli szansę wygrać podwójne zaproszenia VIP na mecz Borussii Dortmund, której partnerem jest Opel, a także spotkają się z Łukaszem Piszczkiem.
GOLF I PASSAT LIDERAMI VOLKSWAGENA
Porównując rok do roku, we wrześniu liczba rejestracji nowych, osobowych aut Volkswagena wzrosła o aż 31,53%. W każdym miesiącu tego roku zarejestrowano więcej nowych aut marki Volkswagen w porównaniu z analogicznymi miesiącami minionego roku.
– Świetne wyniki rejestracji nowych Volkswagenów to zasługa szerokiej gamy samochodów dopasowanych do współczesnych oczekiwań naszych Klientów oraz faktu, jak łatwo stać się ich posiadaczem. Olbrzymie znaczenie mają także niskie koszty eksploatacji naszych aut, których klienci są coraz bardziej świadomi. Dziś do wielu modeli Volkswagena, kupujący otrzymują w cenie auta dodatkową, fabryczną opiekę pogwarancyjną oraz pakiet przeglądów, dzięki czemu zyskują spokój na lata i mogą cieszyć się beztroską eksploatacją samochodu. Ponadto dzięki atrakcyjnemu finansowaniu Volkswageny stały się przystępne jak nigdy dotąd. W ramach kredytu Easy Drive, nowym Volkswagenem up! można jeździć za 364 zł miesięcznie – powiedział Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.
Od stycznia do września 2016 roku wśród modeli Volkswagena liderami pod względem liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce są Golf (8851 egzemplarzy) i Passat (6296 sztuk).
RENAULT MASTER NR 1 W POLSCE
Na rynku samochodów dostawczych, wśród najpopularniejszych modeli, licząc od początku roku, pierwsze miejsce objął Renault Master ze sprzedażą na poziomie 5540 sztuk. W samym tylko wrześniu br. Renault zarejestrowało 746 sztuk modelu.
Gama Mastera obejmuje w Polsce ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³.
W ofercie znajduje się także wersja: L4H2 i H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Ta wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również w tylnej części pojazdu.