SPORT: SKODA MOTORSPORT PREZENTUJE ELEKTRYCZNY KONCEPT ENYAQ RS RACE

Skoda Motorsport wprowadza Enyaq RS Race, nową koncepcję w pełni elektrycznego samochodu wyścigowego, która łączy innowacyjne technologie z duchem sportów motorowych.

Enyaq RS Race, oparty na modelu Enyaq Coupé RS, to pojazd o obniżonym o 70 mm zawieszeniu i poszerzonej o 72 mm przedniej oraz o 116 mm tylnej osi, co nadaje mu wyrazisty, sportowy wygląd i zwiększa stabilność na torze. Samochód wyróżnia się znaczną redukcją masy – aż o 316 kg, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów biokompozytowych, które mają podobne właściwości jak włókno węglowe, ale są bardziej ekologiczne.


Zobacz relacje:

FORMUŁA E: NISSAN PREZENTUJE NOWE BARWY ZESPOŁU NA SEZON 11
 

SPORT


 

Zrównoważone materiały

Inżynierowie Skoda Motorsport, w ścisłej współpracy z firmą Bcomp, zastosowali w Enyaq RS Race zrównoważone materiały, takie jak włókna lniane. Te naturalne kompozyty wykorzystano nie tylko w nadwoziu, ale także wewnątrz pojazdu, np. w panelach drzwi i desce rozdzielczej, co pozwoliło na znaczne obniżenie emisji CO₂, jednocześnie nadając pojazdowi unikalny charakter. Wprowadzenie tego typu materiałów oznacza, że przyszłe modele produkcyjne Skody mogą być bardziej przyjazne dla środowiska, co doskonale wpisuje się w strategię marki dotyczącą zrównoważonego rozwoju.

Usprawnienia techniczne

W koncepcyjnym Enyaq RS Race znalazły się liczne usprawnienia techniczne, takie jak nowe zderzaki, szersze błotniki, zoptymalizowany układ chłodzenia oraz wydajne hamulce z karbonowo-ceramicznymi tarczami, co czyni go doskonałym narzędziem do ścigania się na torze. Samochód został wyposażony również w specjalne wyścigowe zawieszenie, które pozwala na regulację sztywności sprężyn i amortyzatorów, a dodatkowy hydrauliczny hamulec ręczny, inspirowany rajdowymi rozwiązaniami z modelu Fabia RS Rally2, umożliwia precyzyjną kontrolę na zakrętach.

Optymalizacja przepływu powietrza

Wyjątkowa aerodynamika Enyaq RS Race została zaprojektowana z myślą o maksymalnych osiągach. Inżynierowie zastosowali duży tylny spojler oraz wlot powietrza NACA, które nie tylko poprawiają docisk, ale także optymalizują przepływ powietrza wokół pojazdu. Wnętrze pojazdu, inspirowane Skodą Fabia RS Rally2, jest minimalistyczne i funkcjonalne. Nowa, wyścigowa kierownica zintegrowana z systemem Infotainment oferuje pełną kontrolę nad funkcjami pojazdu. Co więcej, dzięki systemowi dźwiękowemu Havas, jazda Enyaq RS Race dostarcza wrażeń akustycznych na poziomie profesjonalnych wyścigów.

Inspiracja dla modeli produkcyjnych

Enyaq RS Race to nie tylko pokaz możliwości technologicznych Skoda Motorsport, ale również zapowiedź przyszłości, w której zrównoważony rozwój idzie w parze z pasją do sportów motorowych. Marka planuje, aby nowa koncepcja stała się inspiracją dla modeli produkcyjnych, które łączą ekologię z osiągami na najwyższym poziomie.