Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne, które zostanie po raz pierwszy pokazane publicznie 16 listopada na targach Solutrans w Lyonie, jest owocem ponad 10-letniego know-how Renault w produkcji samochodów elektrycznych.
Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTP. Jest to dystans pozwalający użytkownikom małych furgonów na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów w celach zawodowych przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.
Zobacz także:
6 TRYBÓW JAZDY
Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w wydajny silnik o mocy 90 kW rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm, który pozwala na płynną i bezpieczną jazdę w każdych okolicznościach. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, zapewniając optymalny zasięg.
Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:
Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;
Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.
W Nowym Kangoo Van E-TECH Elektrycznym klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.
Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.
Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, w 100% kolorowym cyfrowym ekranie na tablicy rozdzielczej, zapewniającym pełną gamę możliwości personalizacji i dostępnym jako opcja.
170 KILOMETRÓW W 30 MINUT
W celu naładowania akumulatora Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.
Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego naładowany w 15% naładuje się do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin.
POMPA CIEPŁA DLA ZOPTYMALIZOWANIA ZASIĘGU
W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich. Ponadto Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje w opcji podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę.
WSZYSTKIE ATUTY NOWEGO KANGOO VAN
Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje innowacyjne rozwiązania, elementy wyposażenia oraz komfort Nowego Kangoo Van z silnikiem spalinowym: pomysłowy system „Open Sezame by Renault” zapewniający najszerszy na rynku otwór boczny wynoszący 1,45 m, innowacyjną składaną półkę podsufitową Easy Inside Rack, system multimedialny Renault Easy Link z 8-calowym ekranem, kartę hands-free, automatyczny hamulec postojowy, 3 fotele przednie ze składanym środkowym oparciem tworzącym mobilne biuro, blisko 60 litrów schowków w kabinie, w tym szufladę Renault Easy Life, jak również najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia z aktywnym regulatorem prędkości z funkcją Stop & Go i asystentem jazdy na autostradzie i w korkach, co stanowi pierwszy krok w kierunku jazdy autonomicznej.
Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne ma takie parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym: pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej) i możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.
Co więcej, dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi, takimi jak: programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania, programowanie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny, wyszukiwanie stacji ładowania na trasie czy wreszcie obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.
ZAKŁAD W MAUBEUGE, NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI CENTRUM PRODUKCYJNE
Od 2011 roku zakład Renault w Maubeuge w regionie Hauts-de-France produkuje model Kangoo na rynki całego świata. Na potrzeby produkcji wersji osobowych i dostawczych Nowego Kangoo, jak również samochodów marek partnerskich Mercedes i Nissan, a także w celu zagwarantowania najwyższej jakości produkcji, Renault zainwestowało w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudowało nowy zakład montażu akumulatorów.
Silnik elektryczny Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego, jak również ładowarki, są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii.
Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne pojawi się w sprzedaży w Europie na wiosnę 2022 roku.