Jedyne hiszpańskie miasto, które posiada trakcję trolejbusową, w wyniku ogłoszonego w ubiegłym roku przetargu na zakup nowych pojazdów, wybrało ofertą firmy Solaris Bus & Coach.
Przewoźnik Via Reservada, z miejscowości Castellón de la Plana, zakupił sześć Solarisów Trollino 12 za łączną kwotę 3,5 mln euro.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Zgodnie z umową nowoczesne, polskie trolejbusy zostaną przekazane klientowi do końca tego roku. Sześć Solarisów Trollino 12 będzie wykonanych w wersji MetroStyle, która charakteryzuje się niezwykle nowatorskim designem. System trakcyjny trolejbusów dostarczy czeski producent Skoda Electric. Pojazdy zostaną dodatkowo wyposażone w zestaw baterii umożliwiający jazdę bez wykorzystania zasilania z sieci trakcyjnej. Linie trolejbusowe w Castellón składają się bowiem z kilku fragmentów, gdzie nie można zastosować pantografów. Trolejbus musi mieć także możliwość autonomicznego dojazdu do stacji diagnostycznej. Baterie umieszczone w Trollino będzie można ładować w dwojaki sposób – podczas regularnego kursowania, jak również w zajezdni za pomocą znajdujących się tam zewnętrznych ładowarek.
Jedną z ciekawostek wyposażenia pojazdów będzie system Optiboard, który umożliwia precyzyjne podjeżdżanie trolejbusów do zatoki przystankowej bez ingerencji kierowcy.
– To prestiżowe zamówienie pokazuje po raz kolejny kompetencje firmy Solaris w zakresie konstruowania i budowania trolejbusów. Konsekwentnie wzmacniamy także naszą pozycję na rynku hiszpańskim, gdzie nasza marka jest coraz lepiej rozpoznawalna i cieszy się bardzo dobrą opinią – powiedział Martin Gruber, Członek Zarządu Solaris, odpowiedzialny za Sprzedaż, After Sales, Marketing oraz Zapewnienie Jakości.