SOLARIS: SZCZECIN HYBRYDOWY I WYSZKOLONY

solaris-bezkie1

W trosce o poprawę bezpieczeństwa na drodze Solaris utworzył, już w 2005 roku, program szkoleń “Bezpieczny Kierowca”. Jego uczestnicy uczą się odpowiednio reagować za kierownicą w sytuacjach zagrożenia.

Tym razem swoje umiejętności szlifowali kierowcy szczecińskiego przewoźnika SPA „Dąbie” Sp. z o.o.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Nawet najlepiej wyposażone pojazdy i najbardziej innowacyjne rozwiązania techniczne wymagają odpowiednio wykwalifikowanych kierowców. Ponieważ kierowcy autobusów, wożąc dziennie setki pasażerów mają wyjątkowo odpowiedzialne zadanie, firma Solaris dbając o poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, stworzyła dla nich program szkoleń “Bezpieczny Kierowca”. W trakcie zajęć szkoleniowcy pokazują co robić, gdy na drodze dzieje się coś nieoczekiwanego.

solaris-bezkie2

Szkolenia organizowane są na terenie ośrodka Sobiesław Zasada Centrum Sp. z o.o. Sp. k. w Bednarach pod Poznaniem. Podzielone one było jak zwykle na część teoretyczną oraz praktyczną, która odbyła się na specjalnym torze. Kierowcy doskonalili technikę jazdy autobusem Solaris Urbino ucząc się odpowiednich zachowań w czasie poślizgu, hamowania awaryjnego w różnych warunkach pogodowych, technik omijania przeszkód na drodze czy też doskonalili umiejętności jazdy na zakręcie.

– Chcemy nauczyć kierowców rozpoznawać pierwsze symptomy zagrożeń na drodze i pokazać im jak poprawnie reagować od samego początku, kiedy mają dużo większe szanse przeprowadzić dany manewr z powodzeniem – powiedział Marcin Gąciarek, instruktor Sobiesław Zasada Centrum Sp. z o.o. Sp. k.

Z rozpoczętego przez firmę Solaris w 2005 roku programu szkoleń kierowców skorzystało już ponad 1000 osób.

solaris-bezkie3

HYBRYDOWY SZCZECIN

Przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali wczoraj z władzami miasta Szczecin kontrakt na dostawę 16 autobusów z szeregowym napędem hybrydowym Solaris Urbino. Zamówienie dotyczy osiem pojazdów przegubowych i osiem 12-metrowych. To największe, po Pabianicach, tegoroczne zamówienie na nisko- emisyjne autobusy hybrydowe produkowane w Bolechowie.

Ekologiczny napęd umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to możliwe dzięki silnikowi elektrycznemu, zasilanemu z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o pojemności – dla pojazdu dwunastometrowego – zaledwie 4,5 litra. Umowa została podpisana w jednym z nowo dostarczonych pojazdów w obecności Piotra Krzystka, Prezydenta Szczecina.

W nowym hybrydowym Urbino Solaris oferuje funkcję zero emission, upodabniającą pojazd do autobusów elektrycznych. Dzięki zamontowanemu systemowi Stop- and- Go, silnik spalinowy całkowicie wyłącza się podczas postoju na przystanku i otwarciu drzwi, natomiast włącza się zaraz po wyczerpaniu energii w superkondensatorach. Oprócz tego w pojeździe zamontowano urządzenie GPS wraz z odpowiednim oprogramowaniem, które umożliwia uruchomienie funkcji Arrive- and-Go.

solaris-bezkie4

Funkcja ta wyłącza dodatkowo pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. To ekologiczne rozwiązanie, według przeprowadzonych testów, jest w stanie zaoszczędzić do 20 proc. paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również na znaczne zmniejszenie poziomu hałasu, szczególnie w zatłoczonych centrach miast.

Tylko w ostatnich tygodniach polski producent dostarczył lub zakontraktował łącznie 127 autobusów hybrydowych na polskim rynku.