SOLARIS: KOLEJNA PARTIA AUTOBUSÓW DO NIEMIEC

solaris_1_4_big

Solaris przekazał wczoraj miejskiemu przewoźnikowi w Monachium 10 autobusów z przyczepami pasażerskimi (w niemieckiej terminologii znanych jako buszug, w wolnym tłumaczeniu “autobusowy pociąg”).

Jeden z tych pojazdów jest jednocześnie dwutysięcznym Solarisem na niemieckim rynku. Solarisy Urbino 12, do których podłączone są jedenastometrowe przyczepy pasażerskie, tworzą skład o łącznej długości 23 metrów, mogący zabrać 130 pasażerów.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Dorównują zatem pojazdom dwuprzegubowym. Taki “duet” to połączenie zalet pojemności tradycyjnych autobusów osiemnastometrowych z możliwością elastycznego dostosowywania długości zestawu do aktualnego natężenia ruchu. Jest to wygodne i przede wszystkim ekonomiczne rozwiązanie dla przewoźnika, Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG).

– Urok takiego połączenia leży w jego elastyczności. Pojemność pojazdu może być regulowana przez podłączenie lub odłączenie przyczepy w zależności od potrzeb przewozowych. Czynność ta przebiega niezwykle łatwo i szybko. Zestaw, który obejmuje autobus wraz z przyczepą to ekonomiczne, a także ekologiczne rozwiązanie. Monachium jest pierwszą niemiecką milionową metropolią, w której pojawiły się takie pojazdy – mówi Herbert König, szef MVG.

solaris_2_2_big

Jeden z przekazanych pojazdów jest jednocześnie dwutysięcznym Solarisem dostarczonym przez polską firmę na niemiecki rynek. Z tego też powodu wyróżniony został specjalnym oklejeniem: “W MVG jeździ dwutysięczny Solaris w Niemczech”.

– Opinia niezawodnego i innowacyjnego partnera, którą posiadamy wśród niemieckich klientów to dla nas prawdziwy powód do dumy. Dostawa dwutysięcznego autobusu na rynek niemiecki ogromnie cieszy, ale również motywuje do osiągania jeszcze ambitniejszych celów w przyszłości. Dziękujemy wszystkim, którzy w minionych 13 latach działalności Solarisa w Niemczech nam zaufali oraz z nami współpracowali – mówi Małgorzata Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Deutschland.

Solaris Bus & Coach obecny jest na rynku niemieckim od 2000 roku. Polski producent szybko zdobył zaufanie niemieckich klientów i stał się największym zagranicznym dostawcą nowoczesnych autobusów za Odrą. Autobusy z symbolem zielonego jamnika jeżdżą po ulicach już 100 niemieckich miast. Najwięcej we flotach przewoźników z Berlina, Bremy, Bochum, Düsseldorfu, Hanoweru oraz Frankfurtu nad Menem.