SMART: KOLEKCJA MEBLI I EDYCJA FORTWO CABRIO

A019_R022_100974.0004849.tif

Smart połączył swoje doświadczenia w dziedzinie formy i funkcjonalności z firmą BoConcept – duńskim specjalistą od projektowania wnętrz. Zespoły designerów obu marek stworzyły wspólnie kolekcję mebli i akcesoriów oraz specjalną edycję smarta fortwo cabrio.

Zamysłem projektantów było połączenie najlepszych cech produktów z obu światów: komfortu i domowej atmosfery z witalnością i szybkością życia w mieście. Smart fortwo BoConcept signature style oraz kolekcja mebli i akcesoriów smartville zostaną zaprezentowane w berlińskim sklepie BoConcept Friedrichstrasse Store 28 lutego.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Współpraca rozpoczęła się od kreatywnej wymiany doświadczeń z dziedziny miejskiego designu i zaowocowała dwoma projektami – obie marki reprezentują bowiem podobne podejście do funkcjonalności. Coraz bardziej ograniczona powierzchnia w środowisku miejskim staje się coraz większym wyzwaniem – zarówno dla producentów samochodów, jak i dla projektantów. Właśnie dlatego smart i BoConcept wspólnie podjęli się stworzenia inteligentnych, kompaktowych rozwiązań, ciekawych pod względem designu i jakości. Nowoczesna koncepcja mobilności smarta to odpowiedź na problemy z parkowaniem, a wielofunkcyjne meble pomagają zoptymalizować ograniczoną przestrzeń życiową.

– Smart i BoConcept łączy jeden wspólny cel – optymalne zagospodarowanie ograniczonej przestrzeni miejskiej z wykorzystaniem atrakcyjnie opakowanych produktów. Produktów, które pozwolą nabywcom wyrazić ich osobowość i zorganizować codzienność. Intensywna wymiana doświadczeń z BoConcept pozwoliła nam stworzyć niepowtarzalne meble i specjalną edycję smarta, w którym można poczuć się jak w domu w każdym punkcie miasta – mówi Annette Winkler, szefowa smarta.

– Współpraca z projektantami samochodów to dla nas oczywiście nowe doświadczenie. Kreatywna ekspresja w obrębie granic, ale i w obrębie możliwości związanych z projektowaniem auta była niezwykle inspirująca – dodaje Claus Ditlev Jensen, dyrektor wizualny BoConcept.

A016_R055_1009CT.0000240.tif

smart fortwo BoConcept signature style

Biorąc jako punkt wyjściowy smarta BRABUS cabrio (75 kW), projektanci smarta i BoConcept stworzyli samochód, którego design łączy trendy wzornictwa charakterystyczne dla produktów obu marek. Świeża, elegancka karoseria kryje przytulną kabiną, w której dominują naturalne materiały.

Panele nadwozia smarta pokrywa krystaliczna, matowa biel. Matowe odcienie trafiły do motoryzacji właśnie ze świata mebli. Otwarta tekstura lakieru podkreśla ekskluzywną naturę wersji BoConcept signature style.
Z bielą kontrastuje tridion, obudowy lusterek oraz obręcze BRABUS Monoblock VII w kolorze orientalnego brązu. Brązowe jest także poszycie dachowe. Barwy te nawiązują wyraźnie do drewnianych elementów wykończenia wnętrz.

Również w kabinie widoczny jest podpis duńskich projektantów. Dominuje tu mieszanka brązowej skóry i szarej tkaniny, pokrywająca fotele, panele drzwi, elementy deski rozdzielczej i trójramienną, sportową kierownicę BRABUS. Wzrok przyciągają także cytrynowe przeszycia, emblematy BoConcept oraz welurowe dywaniki w kolorze czarnym. Po raz pierwszy w smarcie zastosowano elementy drewniane – przycisk na dźwigni zmiany biegów wykonano z drewna dębowego.

Od marca br. w sklepach BoConcept na całym świecie smart fortwo BoConcept signature style wystąpi w roli ambasadora marki.

Kolekcja mebli i akcesoriów smartville

Kolorystyka i materiały kolekcji smartville nawiązują do smarta fortwo BoConcept signature style, a jego funkcjonalność stała się dla projektantów siłą napędową. Sercem kolekcji jest modułowa sofa o długości 2,69 m, odpowiadająca kompaktowym wymiarom smarta fortwo. Uzupełnia ją stylowy fotel z akcentami przywodzącymi na myśl siedzenie samochodowe oraz nowoczesny, lekki w formie stolik do kawy. Lista akcesoriów obejmuje również komplet naczyń smartville, specjalne poduszki i zegar stołowy, który posiadacze smarta natychmiast skojarzą z tym na desce rozdzielczej modelu fortwo.

Kolekcja smartville będzie dostępna od 5 marca br. we wszystkich sklepach BoConcept na świecie, a także w sieci.

smart BoConcept