Drugie wcielenie smarta nie traci rozpędu. W ciągu ponad czterech lat od debiutu na drogi wyjechało ponad pół miliona egzemplarzy modelu, a jego sprzedaż wciąż rośnie. Od stycznia br. do klientów trafiły 69 073 sztuki, o 6,6 procenta więcej niż przed rokiem.
Najwięcej, bo 20 286 sztuk, kupili klienci w Niemczech (+13 proc.), równie dobrze model radzi sobie w Chinach.
Trzecia generacja smarta fortwo electric drive to przykład nowoczesnej mobilności. Podczas projektowania wykorzystano doświadczenia płynące z 15 tysięcy jazd testowych oraz licznych opinii klientów, mających wcześniej kontakt z różnymi pojazdami elektrycznymi.
Elektrycznego smarta fortwo będzie można zamawiać od wiosny 2012 roku, ale już w ostatnim kwartale br. ruszą rezerwacje online dla tych, którzy jako pierwsi zechcą zasiąść za jego kierownicą. Zgodnie z nowym modelem sprzedaży “sale&care”, klienci mogą kupić lub wyleasingować pojazd, a także sfinansować jego zakup w przystępnej cenie poniżej 16 tysięcy euro (przed opodatkowaniem) i wynająć baterię za mniej niż 60 euro miesięcznie (przed opodatkowaniem). Produkcję elektrycznego smarta powierzono francuskiej fabryce w Hambach, a plany produkcyjne na 2012 rok przekroczyły już pięciocyfrowy pułap.
Kolejny bezemisyjny pojazd w portfolio smarta – elektryczny rower ebike, stworzony pod okiem specjalistów z renomowanej firmy GRACE – zadebiutuje w Europie i Ameryce Północnej w drugim kwartale 2012 roku.
Utrzymany w duchu oryginalnego smarta design i wyśmienita poręczność to nie jedyne zalety ebike’a. Wystarczy wspomnieć o nowoczesnych rozwiązaniach, takich jak zintegrowany port USB oraz wydajny zespół napędowy z układem odzyskiwania energii. Pojazd trafi do sprzedaży w Niemczech w atrakcyjnej cenie poniżej 2 900 euro.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.