Trwa kolarski wyścig Tour de France. Dzieje się bardzo wiele, kibice zacierają ręce. Zawodnicy przekroczą linię mety 28 lipca na Polach Elizejskich.
Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi już po raz 8. przez designerów Škody.
Zobacz także:
Kryształowe puchary zostaną wręczone przez Alaina Favey’a, członka zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
106. edycja legendarnego wyścigu wystartowała 6 lipca z Brukseli w Belgii. Kolarze po przejechaniu 3640 kilometrów podzielonych na 28 etapów, zbierać będa laury za swój wysiłek. Škoda od 16 lat jest oficjalnym głównym sponsorem Tour de France dodatkowo zapewniając flotę samochodową dla całej obsługi wydarzenia. Od 2011 roku projektanci marki odpowiadają też za opracowanie i stworzenie unikatowych nagród dla zwycięzców.
– Tegoroczne trofea dla zwycięzcy Tour de France charakteryzują się jednym z najbardziej tradycyjnych i znanych czeskich szlifów szklanych, zwanych „Spitzstein”. Małe, regularne formy w kształcie piramid tworzą precyzyjny wzór dający wrażenie trójwymiaru. Zinterpretowaliśmy to klasyczne zdobienie, nadając mu nową dynamikę, która znajduje również odzwierciedlenie w kształcie trofeum – wyjaśnia Peter Olah, projektant Škoda Design.
Elegancka sylwetka kryształowych trofeów produkowanych przez czeską firmę Lasvit we współpracy z Peterem Olahem, stała się znakiem rozpoznawczym Tour de France. Każdego roku designerzy realizują swoje inspiracje na szklanych powierzchniach. W tym roku 60-centymetrowe, ważące 4 kilogramy, arcydzieła sztuki szklarskiej oddają hołd tradycyjnej technice szlifowania szkła. Produkcja każdego pucharu trwa trzy dni.
Projektanci Škody kładą olbrzymi nacisk na proporcje, odpowiednie prowadzenie linii oraz precyzję wykonania, co widoczne jest nie tylko w realizacjach dla Tour de France, ale przede wszystkim w designie każdego modelu marki (na zdjęciu Superb po face liftingu). Nowy kompakt Scala, wyróżniony został niedawno nagrodą Red Dot Design.