Najwspanialszy wyścig kolarski świata – Tour de France – rozgrywany jest w tym roku już po raz setny. Jubileusz ten zbiegł się w czasie z okrągłą, dziesiątą rocznicą współpracy Tour de France ze Škodą – sponsorem i partnerem technicznym tego wielkiego wydarzenia.
Już 29 czerwca, blisko dwustu najlepszych kolarzy świata ruszy do pierwszego etapu na Korsyce, skąd przez następne trzy tygodnie, drogami całej Francji pokonają 3360 km, aż do mety na Polach Elizejskich. Wśród licznych rozgrywanych klasyfikacji, Škoda jak co roku jest patronem białej koszulki, przyznawanej dla najlepszego kolarza do 25. roku życia.
Zobacz także:
SPORT
Gwiazdami tych tras będą także czeskie samochody, które już po raz dziesiąty spełniają w tym wyścigu kluczową rolę samochodów technicznych. Na ogromną flotę Škody składa się 250 egzemplarzy wszystkich modeli marki, dokładnie odpowiadając na wszelkie wyzwania stojące przed organizatorami tak złożonego i widowiskowego wydarzenia.
Tour de France to dla czeskiego producenta okazja nie tylko do zaprezentowania się przed dwunastoma milionami kibiców na trasie i aż trudną do wyobrażenia liczbą 1,7 miliarda telewidzów na całym świecie. Ciężkie górskie podjazdy, zatłoczone drogi, na których czyhają z każdej strony otarcia i uderzenia walczących kolarzy oraz ogromne obciążenia ładunkowe, to sprawdzian solidności wykonania i odporności na trudy ciężkiej eksploatacji. Na każdym Tour de France samochody pokonują sumie blisko trzy miliony kilometrów
Tegoroczna edycja Tour de France stała się okazją do spełnienia marzeń dwóch osób: za sprawą Škoda Auto, rywalizację na etapie jazdy indywidualnej na czas, rozpocznie jeden z najlepszych niepełnosprawnych kolarzy świata: Jiří Ježek, Mistrz Świata i sześciokrotny zwycięzca Paraolimpiady.
Jego walkę na 33-kilometrowym odcinku będzie dokumentował piętnastoletni David Vlk, pasjonat fotografii, który podobnie jak jego sportowy idol, pozbawiony jest części swojej prawej nogi. Škoda chce ich czynem zainspirować i zmotywować wszystkich ludzi na świecie do samodoskonalenia i spełniania własnych ambicji, niezależnie od wszelkich okoliczności.
Obok hokeja, kolarstwo to druga z dyscyplin sportowych, którą marka objęła strategicznym sponsoringiem. Warto pamiętać, że sięgająca 1895 roku historia tej czeskiej marki rozpoczęła się właśnie od wytwarzania rowerów i dalej są one dostępne w ofercie firmy. Oprócz Tour de France, Škoda wspiera także Giro d’Italia oraz wiele popularnych wyścigów dla profesjonalistów i amatorów w Czechach, Niemczech i Szwajcarii.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.